info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

ارائه خدمات درمقابل دریافت مالیات خواسته منطقی بخش خصوصی است

کد خبر: 8450
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 15:14

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن‌و کشاورزی البرز ارائه خدمات در مقابل پرداخت مالیات و عوارض را مطالبه منطقی بخش خصوصی عنوان کرد و ضرورت پیگیری این مهم تا حصول نتیجه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولائی گفت: پس از پیگیری های مستمر که منجر به‌اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده شد ، بخشی از عوارض ناشی از اجرای این قانون‌ برای تکمیل، بازسازی، نوسازی و ترمیم و نگهداری زیر ساخت های شهرک های صنعتی اختصاص یافت، لاکن رقم تخصیصی اندک و ناکافی است.

وی تصریح کرد: ضروری است بخشی از مالیاتی که از تولید کنندگان دریافت می شود، در مسیر انواع خدمات ضروری به بخش تولید، صنعت و کشاورزی اختصاص یابد.

رئیس اتاق باررگانی البرر شناسائی قوانین و مقررات مخل کسب و کار را از وظایف بسیار مهم کمیسیون ها و کار گروه های اتاق بازرگانی ذکر کرد.

بنامولائی گفت: به لحاظ مواجه بودن جامعه با جنگ اقتصادی تمام عیار، تعامل و هماهنگی میان دولت و بخش خصوصی با هدف تغییر و اصلاح قوانین اقتصادی کهنه و حذف مقررات دست و پا گیر در مسیر رونق تولید و اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا وظایف کمیسیون های اتاق بازرگانی بسیار اثر گذار در رفع موانع تولید، عرضه و صادرات می باشد و این کمیسیون ها میتوانند در نقش ایجاد مراکز تصمیم سازی، مدیرت اقتصاد کشور را یاری دهند.

بازیافت ضایعات کارخانه ها بستر ساز تولید ثروت‌ و ایجاد اشتغال

در ادامه رئیس شرکت “آزین بسپار بازآزما” صدور مجوز تاسیس واحدهای تولیدی، بدون چاره اندیشی برای ضایعات این واحد ها را مورد گلایه قرار داد و‌ تصریح کرد عمده ضایعات بخش تولید می تواند بازیافت، درآمد زا و بستر ساز تولید ثروت و ایجاد اشتغال شود.

رضا رضائی اظهار کرد: در همه کشورها قبل از صدور مجوز برای تاسیس واحد صنعتی، ابتدا راهکار  متقاضی برای مشخص شدن وضعیت ضایعات آن واحد  بررسی و مورد توجه قرار می گیرد.

وی با ذکر این مطلب که متاسفانه‌از اهمیت ضایعات در روند تولید غافل مانده ایم افزود: شرکت “آذین بسپار” در مواردی تا ٣۵ هزار تن ضایعات پلیمری دارد که گروه ارندی R&D  شرکت  ٨۵ درصد این ضایعات را بازیافت  و به مواد اولیه تبدیل می کند.

وی ترویج فرهنگ بازیافت ضایعات در بخش تولید را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و افزود: توجه به این مهم‌ قطعا  بخش تولید را در بهبود فضای کسب و کار یاری خواهد داد.

اجرای طرح قضا زدائی از پرونده های حوادث جرحی حین کار

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به کمیسیون حمایت قضائی و رونق تولیر گفت : اقدامی که تا کنون در این کمیسیون انجام داده ایم پیگیری حوادث کارگری و کارفرمائی  است.

مصطفی هاشمی  اظهار کرد: در طرح قضا زدائی از پرونده های حوادث جرحی حین کار، حفظ شان کارفرما و کارگر مورد تاکید قرار گرفته است.

رسیدگی قضائی به پرونده های حوادث محیط کار و مشکلات کارگری زمانبر است و بررسی اینگونه پرونده ها در مراجع قضایی تا حصول نتیجه گاهی ۶ ماه تا یکسال به طول می انجامد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید