info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

البرز با مشکل حاد کمبود کارخانه فرآورده های لبنی مواجه است

کد خبر: 8498
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 16:00

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به ظرفیت ۴۲۰ هزار تنی تولید شیر در استان، تاسیس کارخانه جدید تولید فرآورده های لبنی با هدف رفع کمبود در این زمینه و توسعه صادرات را بسیار ضروری عنوان کرد.

محسن امینی در شصت و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن ابراز  تمایل بخش خصوصی البرز برای تاسیس کارخانه مدرن تولید فرآورده های لبنی، ضرورت مساعدت دولت برای اعطای تسهیلات بانکی مدت دار با بهره کم جهت تحقق این مهم  را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: با توجه با وجود یکصد و ده هزار راس دام شیری در البرز، در صورت احداث کارخانه جدید فرآورده های لبنی شیر تولیدی مازاد استان به شیرخشک تبدیل و گام مهمی در گسترش صادرات این محصول به کشورهای همسایه برداشته خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در ادامه اظهاراتش عدم تخصیص سوخت برای کانتینرهای یخچال دار ویژه حمل محصولات کشاورزی صادراتی را مورد گلایه قرار داد.

محسن امینی افزود: چند سالی است که مشکل حاد تامین سوخت مورد نیاز این کانتینرها در نشست های مستمر با مسئولان استانی و ملی  مطرح شده است، لاکن متاسفانه  تا کنون برای رفع این مشکل که بستر ساز گسترش صادرات محصولات کشاورزی است اقدام لازم به عمل نیامده است.

* تاسیس شش شهرک گلخانه ای در انتظار ایجاد زیرساخت های تامین آب

وی به اعلام‌ آمادگی کارآفرینان برای تاسیس شش شهرک گلخانه ای جدید در البرز باحد اقل مصرف آب کشاورزی و توسعه تولید،  اشتغال و صادرات اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح ها نیازمند مساعدت و حمایت دولت در تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی و ایجاد زیر ساخت های لازم در تامین آب است.

وی به افزایش هزینه های زیر ساختی در بخش کشاورزی و عدم تمکن مالی بخش خصوصی اشاره کرد و توسعه ایجاد پست برق ، گاز رسانی و سایر خدمات مشابه مورد نیاز واحدهای تولیدی را مورد تاکید قرار داد.

امینی توصیه کرد مقررات مورد نیاز برای ایجاد زیر ساخت های بخش کشاورزی از طریق بخش های دولتی تدوین گردد تا زمینه های لازم برای رونق تولید و اشتغال فراهم آید.

وی افزود:  با توجه به پایین بودن ارزش افزوده محصولات کشاورزی، جهت حمایت از اشتغال پایدار و توسعه این بخش پیشنهاد می شود کارمزد کلیه تسهیلات بانکی بخش کشاورزی به ۱۰ در صد کاهش یابد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید