info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

انجمن های تخصصی مدیران گمرک را برای رفع مشکلات گمرکی‌یاری دهند

کد خبر: 9944
تاریخ انتشار: 26 دی 1398 - 10:56

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ارائه نظرات کارشناسی  بخش خصوصی به مدیران گمرکات را گامی مهم در رفع موانع و چالش های موجود در ارائه خدمات گمرکی به بخش تولید و صنعت عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز ، پرهام رضائی در هشتمین نشست کمیسیون بازرگانی (توسعه صادرات، مدیریت واردات، حمل و نقل و امور گمرکی ) که با حضور رئیس اتاق بازرگانی البرز برگزارشد گفت: در نشستهائی که با معاون فنی گمرک داشتیم  مقرر شد  انجمن های تخصصی به عنوان بازوی گمرک با طرح نظرات کارشناسی، گمرکات را در رفع مشکلات امور گمرکی بخش های تولید ، واردات و صادرات یاری دهند.

وی اظهار کرد: در اجرای این تصمیم مهم تا کنون با ارائه نظرات کارشناسی انجمن های تخصصی  90  درصد مشکلات پرونده های بخش صنعت و بازرگانی برطرف شده است.

پرهام رضائی به واحدهای تولیدی و بازرگانی که تاکنون در انجمن های تخصصی ذیربط عضو نشده اند توصیه کرد باعضویت در این انجمن ها بستر را برای رفع مشکلات گمرکی واحدهایشان فراهم کنند.

وی در بخش دیگر ازسخنانش به سوء استفاده برخی شرکت های خارجی در بحث تحریم در زمینه "دموراژ کانتینری" (هزینه معطلی کالا در گمرک) اشاره کرد.

وی گفت:  این شرکت ها هزینه های مشمول معطلی کالا را به صورت دلار محاسبه می کردند که با دخالت سازمان بنادر کشور و طرح این چالش در کمیسیون ذیربط تصمیم گرفته شد از هفته آتی هزینه معطلی کالا در قالب یک جدول با نرخ مصوب انجام شود.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق البرز به عدم آگاهی برخی بنگاههای اقتصادی از قوانین  بیمه، امور مالیاتی و گمرکی اشاره کرد و افزود: برای رفع این مشکل در آینده نزدیک دو دوره آموزشی برگزار خواهیم کرد.

پرهام رضائی گفت: دوره های آموزشی "TFA"‌ (تسهیل  و تجارت) وقوانین  گمرکی از جمله  دیگر برنامه هایی است که برای آموزش فعالان اقتصادی تدارک دیده ایم.

وی تصریح کرد:  بنگاههای اقتصادی با آشنایی با  قوانین امور گمرکی می توانند به راحتی واردات خود را انجام داده و هنگام ترخیص با مشکل مواجه  نشوند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید