info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

حضور بیش از ۱۵۰ برند ملی و فراملی در البرز بیانگر توانمندی این خطه درصحنه صادرات است

کد خبر: 8390
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 13:13

عضو هیات نمایندگان‌ و نایب رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران حضور بیش از  ۱۵۰‌ برند معروف و سه هزارو ۵۰۰ واحد صنعتی در البرز را  بیانگر توانمندی این استان برای حضور فعال در بازار های صادراتی عنوان کرد.

  به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، پرهام رضائی  که به تازگی به عنوان نایب رئیس کمیسیون تخصصی  تسهیل تجارت  و مدیریت  واردات اتاق بازرگانی ایران انتخاب شده است  اظهار کرد: علیرغم‌ پتانسیل بالای بخش تولید البرز، تولید کنندگان استان برای تامین‌ ارز موردنیاز واردات مواد اولیه و سایر نیازهای وارداتی با انبوهی از مشکلات و دست اندازه های طبیعی و غیر طبیعی مواجه هستند.

وی گفت: مشکل کمبود ارز و سرگردانی بخش تولید برای تخصیص ارز در شرایطی خودنمائی می کند که متاسفانه برای وارد کنندگان  مواد اولیه هیچ برنامه ایی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که رونق تولید در دستور کار و اولویت نخست دولت و بخش تولید قرار گرفته است، از انصاف به دور است که با توجه به تحریم ها و کمبود ارز،  نگاه ویژه به تامین کنندگان مواد اولیه  نداشته باشیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق  بازرگانی البرز گفت: در گذشته‌ زمان ثبت سفارش تا تخصیص ارز حد اکثر از ده روز تجاوز نمی کرد، اما این مدت اکنون‌ گاهی دو الی سه ماه به طول می انجامد.

پرهام‌ رضائی رفع موانع‌ واردات و امور تجاری‌ را از اهدف  کمیسیون  تسهیل تجارت و مدیدیت واردات عنوان کرد و افزود: این کمیسیون ارائه پیشنهاد های سازنده و کارآمد به سازمان صمت برای رفع چالش های موجود در مسیر واردات و تجارت را از اولویت های کاری قرار داده است.

وی از صدور دستورالعمل ها و بخشنامه های موردی و بعضا روزانه کارشناسی نشده گلایه کرد و گفت: این گونه بخشنامه ها تا کنون‌ در مسیر فعالیت های تجاری مشکلات فراوانی را در پی داشته است.

استان البرز با سه هزارو پانصد واحد تولیدی به عنوان یکی از استان های مهم صنعتی کشور مطرح است.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید