info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

راه اندازی خبرگزاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت. نمایشگاه دائمی اتاق البرز و توجه ویژه به تشکلها قابلیت توسعه در اتاق های کشور را دارد.

کد خبر: 8441
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 15:02

مدیرکل روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از دستور کار این نهاد برای تاسیس و راه اندازی خبرگزاری رسمی بخش خصوصی درحوزه اقتصاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، محمد رضا عرب در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی و کشاورزی مستقر در اتاق بازرگانی البرز هدف از تاسیس این خبرگزاری را اطلاع رسانی به انبوه مخاطبان داخلی و خارجی عنوان کرد که پایگاه خبری اتاق بازرگانی را یک منبع خبری مهم، معتبر و مورد اعتماد میدانند.

وی گفت: مراحل مقدماتی تاسیس این خبرگزاری درحال انجام است و مصمم به راه اندازی آن در دوره کنونی فعالیت اتاق بازرگانی هستیم.

وی افزود: اتاق های بازرگانی سراسر کشور در بحث اطلاع رسانی، رویداد پرور و محتوا ساز هستند و همواره اخبار درجه یک تولید و منتشر کرده  و رسا نه ها این اخبار را باز نشر می کنند.

محمد رضا عرب تامین بخشی از نیازهای اطلاع رسانی در اتاق های سطح کشور را از برنامه های اتاق بازرگانی ایران ذکر کرد و ضرورت اطلاع رسانی صحیح، به موقع و دقیق در مسیر توسعه و پویائی جامعه را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه این گفتگو به انتشار نشریه “فراسو” با هدف مطلع شدن مدیران ارشد نظام از نظرات و دیدگاه های تخصصی کارشناسان اتاق بازرگانی اشاره کرد.

وی گفت: ما براین باوریم که نظرات تخصصی بخش خصوصی می تواند در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های اصولی و کارآمد مجریان نظام‌  موثر واقع شود، چراکه تجربیات گذشته های دور و نزدیک دربرخورد با تصمیمات اقتصادی جامعه  این مهم را به اثبات رسانده است.

مدیرکل روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران تقویت روابط عمومی ها به ویژه درانجام رسالت خطیر خبرگیری و خبر رسانی را ضروری دانست و‌ اجرای برنامه های آموزشی در حوزه ارتباطات را مورد تاکید قرار داد.

محمد رضا عرب یکی از ویژگی های مهم  اتاق بازرگانی را قابلیت شایان توجه این نهاد بخش خصوصی در تمرکز و حضور فعالان همه حوزه های صنعتی، تجاری و خدماتی زیر یک چتر واحد عنوان کرد.

وی افزود: این ویژگی موجب معرفی شایسته بخش خصوصی کشورمان در سطح ملی و بین المللی شده است .

وی‌ گفت: باید شرایطی را ایجاد کنیم که تمامی فعالان اقتصادی کشور اتاق بازرگانی را خانه دوم خود بدانند و همه منافعشان از این اتاق تامین شود.

نمایشگاه دائمی اتاق البرز و توجه ویژه به تشکلها قابلیت توسعه در اتاق های کشور را دارد

وی اختصاص میزهایی برای فعالان اقتصادی در زمینه های مختلف صنعتی و تجاری در اتاق بازرگانی البرز را حرکتی درخور توجه دانست و  گفت: اتاق بازرگانی بهترین مکان برای معرفی توانائی واحدهای تولیدی به کشورهای مختلف است.

وی نمایشگاه توانمندی های اتاق بازرگانی البرز را ایده ای موفق در معرفی محصولات بخش تولید  استان به بازدید کنندگان دانست و گفت: آشنایی تجار خارجی با ظرفیت های صنعتی استان بستر را برای امضا قرادادهای تجاری و توسعه صادرات استان فراهم کرده است.

محمدرضا عرب توصیه کرد این نمایشگاه در فضای مجازی نیز مطرح شود تا در معرفی و آشنایی محصولات استان  به صورت ملی و بین المللی  بیش از پیش موثر واقع شود.

وی به معرفی کتاب “دایرکتوری” اعضای اتاق بازرگانی ایران در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: این طرح  مجازی تجربه موفقی بود و از این تجربه میتوان در معرفی نمایشگاه توانمندی های البرز در فضای مجازی  نیز استفاده کرد.

عرب در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به راه اندازی باشگاه فعالان اقتصادی گفت: قصد داریم با انتشار ویدئو، محصولات کارخانه ها و شرکت های مختلف را به زبان های مختلف در سطح جهانی معرفی کنیم تا زمینه برای انعقاد قراردادهای تجاری و سرمایه گذاری با شرکت های  خارجی فراهم شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید