info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رونق اقتصاد غیر نفتی با تکیه بر بخش خصوصی

کد خبر: 8369
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 12:46

رونق اقتصاد غیرنفتی در شرایط حساس کنونی تنها با تکیه بر داشته ها و ظرفیت های بخش خصوصی در کشور محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز ، رحیم بنامولایی  رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی استان البرز عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از مدیران تلاشگر البرز بیان داشت : جایزه صادراتی و یارانه ها  باید به کسانی داده شود که خارج از رانت و باندبازی ها  در کشور  فعالیت می کنند.

اتاق بازرگانی البرز ۲۳ تشکل اقتصادی را ساماندهی کرده که هم تخصصی کار می کنند و هم مرتبط با سیاست های دولت در جهت توسعه صادرات و علم و فناوری با استارت آپ ها همکاری خوبی دارند.

بنا مولایی با اشاره به تاکید مسئولان ارشد نظام بر حمایت هر چه بیشتر از بخش خصوصی اظهار داشت: معاون اول رئیس  جمهوری اشاره کرد که اگر موضوعی بدون مشورت با بخش خصوصی  نهایی شد از ورود آن به هیات دولت جلوگیری شود و این نشان دهنده حمایت از تشکل ها، خرد جمعی و تشکل گرایی است.

ماده ۵ قانون کسب و کار هم این اجازه را به اتاق بازرگانی داده که بتوانیم تشکل های اقتصادی را در آن ساماندهی کنیم. تشکل های اقتصادی باید در اتاق بازرگانی  فعال شود

بنا مولایی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تشکل های اقتصادی باید در اتاق بازرگانی فعالیت خود را آغاز کنند .

وی بیان داشت : سال گذشته مشکلات زیادی از سوی بانک مرکزی  به وجود آمد و سنگ اندازی ها و بخشنامه های متعدد آن مانع رشد کار و صادرات شد اما امروز یکی از معیارهای ما انتخاب صادر کننده و فعال اقتصادی خوب است که بتوانند با محصولات و مواد داخلی تولید کنند و این مورد انتظار ما است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اثرات تحریم های اقتصادی در بخش تولید تصریح کرد: در شرایط بد اقتصادی مکلفیم هر کدام در حد توان مشکلی از راه تولید برداریم که هم به رونق تولید و اقتصاد و حفظ اشتغال و کاستن از ناهنجاری های جامعه کمک کند و این ارزشمند است.

به گفته وی راه های درآمدزایی بدون دردسر در کشور زیاد است، نزول خوری سر و ته ندارد، باید دست کسانی را که سفره تولید را گسترده می کنند بوسید و بدون سنگ اندازی از آن ها حمایت کنیم.

بنامولایی به ضرورت حمایت وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان تامین اجتماعی و دیگر دستگاه های دولتی اشاره کرد و گفت:همه چیز نباید به گرده تولید گذاشته شود.

انتقاد از راه اندازی نشدن فرودگاه پیام 

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت که چرا فرودگاه پیام و کارگو سنتر را مسوولان راه نمی اندازند و وزیر نفت، پول سوخت هواپیمای باری را سه برابر مسافربری تعیین می کند و نمی گذارد صیفی جات تازه را برای روسیه و کشورهای همسایه در دو یا سه ساعت حمل کنیم؟ اینها مطالبات بخش خصوصی است.

– اقتصاد مقاومتی یعنی این که از داشته ها استفاده بهینه کنیم. امروز دولت باید نقش هدایت سرمایه را داشته باشد تا از ظرفیت های موجود بتوانیم صد درصد استفاده کنیم و این معنای اقتصاد مقاومتی است.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید