info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

معطلی ۷ ساله برای صدور کارت‌های سوخت کانتینرهای صادراتی/دولت در تامین سوخت کامیون های یخچالی همکاری نمی کند

کد خبر: 19740
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1400 - 11:59
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز گفت: صادر کنندگان محصولات کشاورزی حدود 7 سال است که معطل دریافت کارت سوخت کانتینرهای صادراتی هستند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز،‌ سید احمد میرجلیلی در جریان نشست با مدیرکل گمرک استان البرز به منظور پیگیری آخرین اقدامات انجام شده در زمینه راه‌اندازی مرکز قرنطینه محصولات کشاورزی در محل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اظهار داشت: در حال حاضر صادرات محصولات کشاورزی البرز از طریق بنادر جنوبی کشور انجام می‌شود و با توجه به وجود مرکز قرنطینه در همان محل و در کمتر از نیم ساعت کنترل و ارزیابی‌ها صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت ارزیابی محصولات کشاورزی صادراتی استان در محل دپو و بارگیری آن افزود : سردخانه‌های بیشتر صادرکنندگان حوزه کشاورزی استان در این زمینه تنها چند کیلومتر از گمرک البرز فاصله دارد و با توجه به بسته بندی محصولات در همانجا و آماده سازی نمونه‌ها برای کنترل درخواست داریم که ارزیابی در محل صورت گیرد.

نائب رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان البرز گفت: برخی صادرکنندگان در این زمینه به دلیل مسئله تعلیق کارت‌های بازرگانی یا عدم تمدید آن در حال حاضر مجبور هستند که صادرات خود را از طریق بنادر جنوبی انجام دهند اما اگر فقط افرادی که با کارت بازرگانی خود کار می کنند این صادرات را از البرز انجام دهند بیش از ۴۰ درصد این محموله‌ها از استان به خارج صادر می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ سال است که برای دریافت کارت سوخت کانتینرهای یخچال دار اقدامات کرده ایم اما نتیجه ای حاصل نشده است ، گفت: به همین دلیل مجبور هستیم در مسیر جاده به منظور تامین سوخت کانتینرها هر لیتر گازوئیل را به نرخ بالایی تهیه کنیم.

میرجلیلی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی مراحل در زمینه تولید، تامین سردخانه نگه داری و بسته بندی محصولات صادراتی را خودمان انجام می دهیم اما دولت حداقل در تامین سوخت کامیون های یخچالی همکاری نمی کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید