info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

همکاری های تجاری و اقتصادی البرز با استان بصره عراق گسترش می یابد

کد خبر: 8281
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 10:53

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از ابراز تمایل و آمادگی فعالان اقتصادی دو استان البرز و بصره عراق برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولائی که به اتفاق روسای اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر به استان بصره عراق سفر کرده روز ….. در تماس تلفنی با خبرنگار ……. گفت: در نشستی با رئیس اتاق صنایع و جمعی از فعالان بخش خصوصی این استان  زمینه های گسترش همکاری های اقتصادی بین طرفین را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

وی افزود: توسعه صادرات و واردات، گسترش  مبادلات تجاری در زمینه های مختلف و نیز چگونگی مشارکت وسرمایه گذاری های اقتصادی بین البرز و بصره از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: از فعالان اقتصادی بصره دعوت کردیم ضمن سفر به البرز و بازدید از نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنعتی اتاق بازرگانی استانمان با ظرفیت های صنعتی و تولیدی ما آشنا شوند مطالبات و نیازهایشان را  اعلام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: بخش خصوصی بصره برای مشارکت و سرمایه گذاری جهت تامین برخی نیازهایشان از جمله تامین ماشین آلات صنعتی و مشارکت و سرمایه گذاری در ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله تولید انواع و اقسام شیشه های مخصوص بسته بندی اعلام آمادگی کرده اند.

رحیم بنامولائی با اظهار آمادگی عرضه برخی  محصولات اشباع شده در کشورمان به بصره  گفت: درصورت تمایل عراقی ها ما آمادگی داریم محصولات مورد نیازشان را در کشورشان تولید و عرضه نمائیم.

وی افزود: بخش خصوصی بصره برای ایجاد یک هایپر مارکت شامل انواع محصولات ایران اعم از آرایشی، بهداشتی، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی، میوه و انواع صیفی و سبزی نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی اضافه کرد: با در اختیار گذاشتن  زمینی به وسعت  ۳۰ هکتار‌ در عراق برای مدت ۲۵ سال  با عنوان “فضای ایران” قادر خواهیم بود بسیاری از نیازهای بصره و سایر استان های عراق را در آن کشور تولید و عرضه کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به شرایط و ظرفیت های ایران در زمینه های جذب توریست سلامت و گردشگران ورزشی و تفریحی گفت: استان البرز برای سرمایه گذاری های مشترک با عراق در بحث توسعه امکانات  گردشگری البرز  آمادگی دارد.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش به مطالب مطرح شده در نشستی با سرکنسول ایران در بصره اشاره کرد و گفت: در این نشست تصمیم گرفته شد با هدف ساماندهی در بحث توسعه صادرات شعبه ای از اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر در بصره مستقر شود.

وی با اشاره به امکان تحصیل دانشجویان عراقی در ایران‌ گفت: درصورتی که مراکز آموزش عالی کشورمان آمادگی پذیرش داشته باشند ظرفیت فعلی سه هزار دانشجوی عراقی تا ۲۰ هزار دانشجو امکان پذیر است.

بنامولائی افزود: استان البرز با توجه به توانائی و امکانات بالای مهندسی برای سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های عمرانی عراق آمادگی دارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید