info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس اتاق بازرگانی البرز: 10 میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از فاز نخست نمایشگاه بین المللی البرز نیاز است

کد خبر: 21909
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1400 - 19:49

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به هزینه کرد 11 میلیارد تومانی که تاکنون از سوی سهامداران برای پیشرفت پروژه نمایشگاه دائمی استان انجام شده است،گفت: 10 میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از فاز نخست نمایشگاه بین المللی البرز نیاز است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی شامگاه سی ام شهریور ماه در هشتادمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاههای دولتی عضو شورا در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد با تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: در جریان انتخابات میان دوره کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی ایران ، محسن امینی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز موفق به کسب کرسی ریاست کمیسیون کشاورزی اتاق ایران شد.

وی با این توضیح که توجه به مسائل حوزه کشاورزی در البرز پررنگ است، گفت: دو میز ماکارونی و سبز و صیفی در این استان وجود دارد، امید است در زمینه مسائل اقتصادی مرتبط به کشاورزی بتوانیم گام‌های مهمی در استان برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به دیدار اخیر وزیر امورخارجه با جمعی از فعالان اقتصادی کشور گفت: در این نشست موضوع دیپلماسی خارجی، مسائل برون مرزی، مشکلات فعالان اقتصادی و تحریم‌های مالی مورد بحث و برسی قرار گرفت که مشکلات زیادی برای صنعتگران و تولیدکنندگان به همراه داشته و از طرفی سبب بالا رفتن قیمت کالاهای تمام شده داخلی شد.

وی در مورد دیدار اخیر وزیر اقتصاد و دارایی با گروهی از فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: با توجه به اینکه درگیری با ویروس کرونا در یکسال و نیم گذشته سبب بروز مشکلات زیادی برای فعالان اقتصادی شد، آنها خواهان این هستند که امتیازاتی متفاوت با سال‌های قبل از وزارت اقتصاد دریافت کنند.

رضایی با اشاره به رویداد بین المللی اکسپوی امارات که قرار است از مهرماه امسال تا فرودین ۱۴۰۱ در شهر دوبی برگزار شود، افزود: این رویداد فرصت خوبی برای فعالان اقتصادی است که در آن حضور یابند، اتاق بازرگانی البرز هم با مشورت از کمیسیون های تخصصی فعال در این مجموعه برنامه ریزی‌های لازم را خواهد داشت تا هیات‌های تجاری اعزامی طی ۶ ماه پیش رو در اکسپوی امارات حضور یابند.

وی در مورد رویداد تا ثریا "تجاری سازی ایده های فناورانه" که با همکاری اتاق بازرگانی البرز ، بسیج دانشجویی و بسیج مهندسین استان و دانشگاه علمی کاربردی قند کرج در محل این مرکز برگزار شد، گفت: در این رویداد ایده های جدید ارائه شد که می توانند در بخش های مختلف اثرگذار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان البرز در رابطه با تشکیل کانون صنفی کارفرمایی استان البرز افزود: این کانون در راستای ماده ۱۳۱ قانون کار مصوب سال ۱۳۶۹ و آیین نامه چگونگی تشکیل حدود وظائف و اختیارات و نحوه عملکرد انجمن‌های صنفی به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع قانونی و اقتصادی کارگران در استان راه اندازی شده است.

وی در مورد آخرین اقدامات انجام شده در بحث راه اندازی نمایشگاه بین المللی استان البرز گفت: این پروژه اکنون بیش از ۸۵ درصد فعالیت فیزیکی دارد، سقف سوله زده شده و دیوار چینی آن انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه تاکنون توسط سهامداران پروژه نمایشگاه بین المللی البرز بیش از ۱۱ میلیارد تومان در پیشبرد کار هزینه شده است، توضیح داد: در بحث تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز و مباحث سرمایشی و گرمایشی محل احداث نمایشگاه سهامداران نیاز به اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی دارند.

وی در مورد زمان راه اندازی فاز نخست نمایشگاه بین المللی استان البرز در نزدیکی فرودگاه بین المللی پیام بیان کرد: درصورت کمک به سهامداران این پروژه برای تامین زیرساخت‌ها تا دو ماه و نیم دیگر شاهد راه اندازی فاز ابتدایی کار خواهیم بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید