info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

وزیر بهداشت در مورد تخصیص ارز 4200 تومانی به شرکت‌های داروسازی شفاف سازی کند/ شرکتهای داروسازی البرز در مرز ورشکستگی قرار گرفتند

کد خبر: 20665
تاریخ انتشار: 22 تیر 1400 - 16:29

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه عدم تخصیص ارز به شرکتهای داروسازی سبب ایجاد مشکل در روند تولید دارو شده است، گفت: وزیر بهداشت در مورد تخصیص ارز 4200 تومانی به شرکت‌های داروسازی شفاف سازی کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در دیدار با تعدادی از تولیدکنندگان و فعالان دارویی استان البرز اظهار داشت: بخش زیادی از شرکت‌های فعال دارویی کشور در استان البرز فعالیت می کنند و این مجموعه ها سهم مهمی در تامین داروی مورد نیاز کشور دارند.

وی افزود: متاسفانه این بخش حساس و مهم کشور در شرایط تحریمی مورد بی توجهی قرار گرفته است و تبعات آن در ماه های آینده مشخص می شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه قطعا ادامه این روند به تعطیلی و کمبود اقلام دارویی در ماه‌های آینده می انجامد، تصریح کرد: ارز 4200 تومانی و تبعیض در تخصیص آن به شرکت‌هایی دارویی به معضلی برای این صنعت مهم و حیاتی کشور تبدیل شده است.

رضایی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت باید در تخصیص ارز 4200 تومانی به شرکت‌های داروسازی تجدید نظر کند، گفت: تعدادی از داروسازان نسبت به این تبعیض گلایه مند و خواستار شفاف سازی در این زمینه هستند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید