Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/alborzcc/domains/alborzccim.ir/public_html/rsmfrm/app/modules/content/c/c.php on line 56
بستر برای مشارکت استونی و البرز در حوزه الکترونیک و آی تی فراهم شد | اتاق بازرگانی استان البرز
info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

بستر برای مشارکت استونی و البرز در حوزه الکترونیک و آی تی فراهم شد

کد خبر: 9219
تاریخ انتشار: 9 آذر 1398 - 14:14

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز  گفت: در نشست هیات تجاری و اقتصادی اعزامی استان البرز به استونی با بخش خصوصی این کشور بستر برای همكاری و مشارکت طرفین  در حوزه های  الكترونیك، آی تی و سیستم های هوشمند فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولایی که همراه با هیات اعزامی به استونی سفر کرده است افزود:  استونی دربحث نرم افزار از توانمندی بالایی برخورداراست.

وی اضافه کرد: برای همكاری با این كشور با هدف ساماندهی سیستم های هوشمند استان اعلام آمادگی كردیم و از تجربیات آنان در این زمینه بهره مند خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان مذاکره با شرکت های استونی مقرر شد آنان پیشنهاد هایشان  در زمینه نحوه همکاری در بحث  ارتباطات و فناوری را ارائه دهند تا مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از این پیشنهادها را با مدیران ذیربط استان مطرح خواهیم کرد تا زمینه های لازم جهت تبدیل کرج به یک شهر هوشمند مهیا شود و به تدریج دیگر مناطق کشور در این زمینه  الگو برداری کنند.

رییس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: با توجه به این مهم كه اتاق بازرگانی مسئولیت خطیر  پیگیری امور تجارت الكترونیك را برعهده دارد، لذا در پی آنیم تا با استفاده از تجربیات كشور های پیشرفته از جمله استونی، تجارت الكترونیك را عملیاتی کنیم.

رحیم بنامولائی همچنین به ماحصل گفتگو ها با شرکت های توریستی در این نشست اشاره کرد و گفت: این شرکت ها از اعزام توریست به مناطق مختلف ایران و از جمله استان البرز  استقبال کردند.

 وی در ادامه به تشکیل  نشست های تخصصی "B2B" میان فعالان اقتصادی البرز و استونی اشاره داشت و افزود: در مذاکره با شرکت های خدمات هوایی و فرودگاهی بحث های فنی موثری در زمینه های مختلف از جمله قطعات هواپیما صورت گرفت و در این راستا به نتایج خوبی دست یافتیم.

رییس اتاق بازرگانی البرز همچنین  با ذکر مشكلات بانكی ناشی از تحریم ها اظهار کرد: در مذاکرات مفصل با مدیران شرکت های بانکی استونی،  آنان پیشنهاد کردند یکسری از خدمات بانکی و جابه جائی پول توسط کشورهای واسط انجام شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید