info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تامین نیازهای داخلی نیازمند دسترسی بخش تولید به سرانه مصرف است

کد خبر: 9986
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1398 - 16:01

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع ، معادن و كشاورزي البرز دسترسي بخش توليد به اطلاعات 'سرانه مصرف' كشور را بسترساز توسعه سرمايه گذاري كارآفرينان، رونق تولید و تامين نيازهاي داخلي عنوان كرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولائی در دومین نشست زیست بوم کارآفرینی استان گفت: در صورتی که دولت برنامه مهم و کارآمد اعلام ميزان سرانه مصرف داخلي را در دستور كار قرار دهد،  صاحبان سرمايه بدون نگراني و دغدعه در مسير تامين نيازهاي واقعی كشور هدايت خواهند شد.

وي تصريح كرد: ايجاد يك بانك اطلاعات با عنوان ' تعيين سرانه مصرف كشور' بسیار  ضروري است، چراکه این‌مهم كارآفرينان را براي تامين نيازهاي داخلي و توسعه صادرات یاری خواهد داد.

وي خطاب به اعضای تیم اقتصادی دولت گفت: کارشناسان ذبده اتاق بازرگانی که از پشتوانه ارزشمند علمی و تجربی برخوردارند برای رفع چالش های اقتصادی آماده همکاری با دولتمردان می باشند.

وی ادامه داد: بدون شک با دعوت به همکاری کارشناسان اتاق بازرگانی و  تلفیق علم و تجربه مسیر تحقق اهداف پیش بینی شده در سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب بیش از پیش هموار خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم ها اظهار کرد: این مشکلات برای ما یک فرصت مناسب ایجاد کرده است تا رهائی از وابستگی ها و خود اتکائی را در دستور کارقرار دهیم‌ و از استعداد نیروهای جوان و نخبه کشور جهت پویائی اقتصادمان بهره مند شویم.

رييس اتاق بازرگاني البرز در ادامه سخنانش از افتتاح و آغاز به کار مجدد نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنعتی استان در یوم الله ۲۲ بهمن خبر داد‌.

وی ‌گفت:  فضای مناسب  براي استارتاپها آماده سازي خواهد شد و اميدواريم اين عزيزان با پشتكار  وارد ميدان شده و اهداف خود را در جهت رونق اقتصاد جامعه دنبال كنند.

وي اظهار كرد: اعضاي استارتاپ ها مي توانند براي معرفي  خود جايگاهي را در نمايشگاه اتاق بازرگانی استان داشته باشند.

وي همچنین حضور پررنگ فعالان اقتصادی در  نمايشگاه الكامپ را ضروري دانست و گفت: این نمایشگاه که امروز  افتتاح خواهد شد معتبرترین و مهمترین رویداد فناوری اطلاعات (IT) در ایران محسوب می شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: برای هدایت طرفیت شرکت ها به سوی افزایش تولید ضروری است از جزیره‌ای عمل کردن فاصله بگیریم و با تعامل برای استفاده از ظرفیت‌های خالی  تلاش کنیم

مطالب مرتبط

پاسخ دهید