info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

بسیج نقش تاثیرگذار در جنگ اقتصادی کشور ایفا می کند

کد خبر: 8453
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 15:18

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشوربا اشاره به اینکه شکل جنگ امروز دیگر نظامی نیست گفت: امروز در جنگ اقتصادی ، بسیج با استفاده از سرمایه های مردمی نقش خود را برای بهبود شرایط موجود ایفا می کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، علی اصغر شهبازی  روز پنجشنبه در مراسم افتتاح کلینیک صنعت معدن و تجارت سازمان بسیج مهندسین استان البرز که با همکاری جهاد دانشگاهی؛ بسیج مهندسین و اتاق بازرگانی البرز انجام شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس بسیج با بهره گیری از توان نیروها و سرمایه های اجتماعی به حاکمیت برای مقابله با ظلم و تجاوز صدام کمک کرد.

وی  ادامه داد: در سازمان بسیج سه پیش فرض وجود دارد که طبق این پیش فرض ها بسیج به عنوان یک نیروی خودسازمان دهنده؛ خود را با شرایط،و مقتضیات کشور هماهنگ کرده و اقدامات لازم را صورت می دهد.

این مسئول با بیان اینکه بسیج در شرایط فعلی خود را برای جنگ اقتصادی و مقابله با آسیب های دشمنان در این حوزه آماده کرده است، گفت: بسیج امتداد مردمی دستگاه ها و ادارات است و قرار نیست نقش و جایگاه هیچ دستگاهی را بازی کند.

وی با بیان اینکه بسیج از نیروهای اجتماعی دستگاه های مختلف را برای کارآمدتر شدن نظام بهره می گیرد؛ افزود: بسیج  به عنوان یک تسهیل گر نه تصدی گر نیروهای مردمی را متناسب با مقتضیات زمان سازماندهی می کند.

شهبازی با اشاره به اینکه ضعف اقتصادی یکی از مهمترین تهدیدهای امروز انقلاب اسلامی  است؛  گفت: توسعه همه جانبه کشور از دل توسعه اقتصادی که مبنای آن تولید است می گذرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور افزود: بار اصلی تولید را صنعت و معدن به دوش می کشد و اگر بتوانیم در این دو بخش با قدرت ظاهر شویم؛ حرف های جدی ای در حوزه اقتصاد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته ما هنوز اشرافی به ظرفیت های موجود کشور در بخش نیروی انسانی نداریم و همین باعث شده به کشوری واردات محور تبدیل شویم.

شهبازی گفت: ایران حدود دو هزارو۷۰۰مرکز آموزش عالی ؛چهار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان ؛۱۹۴مرکز عمده تحقیقاتی؛ ۱۰۰ هزار نفر هیات علمی؛ نزدیک به پنج میلیون دانشجو را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه  ارزش ذخایر معدنی کشور هزار و ۴۰۰ میلیون تن است؛ افزود: تا کنون ۹۷۰ شهرک مجوز دار صنعتی و ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور فعال است که ۶۰ درصد آنها با ۲۰ درصد ظرفیت واقعی خود مشغول به کار هستند.

شهبازی ابراز کرد:در سال ۲۰۱۹ رتبه کسب و کار ایران ۱۳۲ است و این به آن معناست که یک سرمایه گذار خارجی برای انتخاب مکان مناسب برای سرمایه گذاری مناسب ۱۳۱ انتخاب بهتر از ایران دارد.

وی با اشاره به طرح جهاد روشنایی گفت: در ایران چیزی بین هزار و ۶۰۰تا دو هزار کیلو وات بر متر مربع در سال خورشید بر کشور ما می تابد و ما جزء سه کشور اول جهان در خصوص پهنه تابشی هستیم.

شهبازی بیان داشت : ایران در زمان حاضر ۷۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی تولید می کنیم ولی آلمان که تابش کمتری نسبت به کشور ما دارد ۷۰  هزار مگاوات برق تولید می کند.

وی گفت: بر اساس طرح جهاد خورشیدی بنا شده بسیج ۱۰۰هزار نیروگاه خورشیدی ایجاد کند.

شهبازی افزود: در بحث صنعت یار هم بسیج راه اندازی کلینیک صنعتی را در دستور کار خود قرار داده که بر مبنای آن هفت هزار واحد صنعتی در کشور پایش و عارضه یابی شده است.

این مسئول توضیح داد: بنا شده اولین دبیرخانه مردمی توسعه تجارت را راه اندازی کرده ایم که در نظر داریم البرز به عنوان پایلوت این دبیرخانه انتخاب شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید