info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

بها دادن به ایده پردازی مساوی با توسعه کسب و کار

کد خبر: 8284
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 10:57

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: امروز وقت آن رسیده که به مهارت پروری بهای بیشتری بدهیم، کسب و کارهای آینده را با ایده های جوانان راه اندازی کنیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولایی در حاشیه برگزاری استارتاپ دانشجویی با عنوان “کسب آغاز” که با مشارکت جهاددانشگاهی و اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهارکرد: شرایط امروز جامعه دیگر مثل گذشته نیست، باید به مسئله تولید ثروت توجه بیشتری کنیم، دیگر نمی توان گفت که علم بهتر از ثروت است چون علمی که ثروت افزایی نکند و کاربردی نداشته و بی فایده است.

وی با تاکید بر اینکه علم و ثروت همچون کفه یک ترازو هستند و باید با هم همخوانی داشته باشند، گفت: ثروتی هم که بدون علم باشد بی هیچ وجه راهشگا نیست .

این مسئول بیان کرد: امروز ۱۵ میلیون لیسانسه در کشور داریم، بسیاری از این افراد فقط مدرک گرفته اند و عملاً از علم خود استفاده ای نمی کنند، متاسفانه مدرک گرایی آفت جامعه ما شده است، افرادی که سال های تحصیل می کنند و بدون مهارت به حال خود رها می شوند ..

رئیس اتاق بازرگانی البرز تصریح   کرد: اگر می خواهیم از لحاظ اقتصادی پیشرفت کنیم باید تجاری سازی ایده ها را در دستور کار قرار دهیم و با روش های جدید وارد بازار کار شویم چرا که دیگر روش های سنتی پاسخگوی نیازها نیستند و اکثرا پرهزینه و دیربازده هستند .

وی تاکید کرد: برای رسیدن به رونق اقتصادی باید به جوانان بها بدهیم، ایده های آنان را ارزیابی و ایده های خلاقانه را تجاری کنیم، وضعیت ایران در منطقه وضعیت خوبی است و با تلاش و نوآوری می توان بازار خوبی برای کشور ایجاد کرد که این هدف فقط با استفاده از توان نیروی های جوان و خلاق عملیاتی می شود .

ضرورت حمایت از ایده‌های خلاقانه و کاربردی

در ادامه مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی البرز گفت: استارتاپ هایی که بر اساس مدل جهانی برگزار می‌شوند بسیار پرهزینه و وقت گیر هستند اما جهاددانشگاهی با همکاری اتاق البرز فضایی را فراهم کرده تا با کمترین هزینه دانشجویان بتوانند ایده‌های خود را مطرح کنند .

ابوالحسن قاسم پور، اظهارکرد: جهاددانشگاهی البرز از سال ها پیش در اتاق بارزگانی البرز فضایی را برای ارتباط صنعت و دانشگاه ایجاد کرده است .

وی با اشاره به اینکه این ارتباط بیشتر شامل ارتباط اساتید دانشگاه با حوزه صنعت می‌شد، گفت: برای ارتباط دانشجویان با صنعت کانونی را تحت عنوان کانون دانشجویی ارتباط صنعت با دانشگاه در جهاددانشگاهی البرز ایجاد کردیم تا دانشجویان نیز بتوانند از این فضا بهره‌مند شوند .

این مسئول با اشاره به برگزاری استارتاپ کسب آغاز، گفت: این استارتاپ فرصتی را به دانشجویان می‌دهد تا بتوانند آینده شغلی خود را با فضای خارج از دانشگاه هماهنگ کنند .

قاسم پور با بیان اینکه این استارتاپ با مدل کاملا ایرانی برگزار شده است، گفت: استارتاپ هایی که بر اساس مدل جهانی برگزار می‌شوند بسیار پرهزینه و وقت گیر هستند اما جهاددانشگاهی با همکاری اتاق البرز فضایی را فراهم کرده تا با کمترین هزینه دانشجویان بتوانند ایده‌های خود را مطرح کنند .

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی البرز تصریح کرد: ۸۳ نفر برای شرکت در این استارتاپ ثبت نام کرده‌اند و این امکان ایجاد شده تا ایده‌هایشان را بررسی کنند .

وی گفت: در این استارتاپ ایده‌ها، توانمندی ایده‌سازی و ارزیابی ایده سازی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در ارزیابی ایده‌ها افراد توانمند می‌شوند تا طرحی را براساس ایده خود بنویسند و به بازار ارائه دهند تا در نهایت فضای ورود به دنیای کسب و کار برایشان فراهم شود .

این مسئول در ادامه بر توانمند سازی ایده‌ها تاکید و اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از ایده‌های ارائه شده قابلیت اجرایی ندارند و خیال بافانه هستند لذا باید ایده‌ها براساس نگاه عملیاتی ارزیابی شوند .

قاسم پور در پایان به ضرورت حمایت از ایده‌های خلاقانه و کاربردی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در البرز شرکت‌های سرمایه گذار و شتاب دهنده نداریم اما جهاددانشگاهی با ارتباط با شرکت‌های شناخته شده تهران که در این حوزه فعالیت می‌کنند توانسته شرایط عملیاتی کردن برخی از این ایده‌ها را فراهم کند

مطالب مرتبط

پاسخ دهید