info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تجارت حلال به اروپا از طریق اتریش را توسعه می دهیم

کد خبر: 9233
تاریخ انتشار: 12 آذر 1398 - 09:20

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از اتریش به عنوان پل ارتباطی مناسب برای توسعه تجارت محصولات حلال کشورمان به سراسر اروپا نام برد و گفت: توسعه تجارت از این طریق در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولایی  در نشست هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز با  با سفیر و رایزن اقتصادی اتریش ، معاون هماهنگی اقتصادی استاندار البرز و جمعی از فعالان اقتصادی استان البرز  اظهار کرد:  فعالان اقتصادی اتریش از سرمایه گذاری مشترك در تولید انواع محصولات غذایی حلال و صادرات این محصولات با نشان ملی و بین المللی  استقبال کرده اند.

وی گفت: مشارکت با واحد های تولید خارجی با سه هدف رفع مشکلات فرایند تولید، به روز شدن ماشین آلات واحدهای تولیدی و مشارکت در تولید با هدف حضور فعال  در بازارهای  منطقه از جمله برنامه های اتاق بازرگانی البرز است.

وی ضمن تشریح جاذبه های گردشگری البرز  از جمله طبیعت جذاب و دیدنی و آثار عدیده تاریخی، فرهنگی و ورزشی البرز، افزود: امکانات لازم برای جذب گردشگران سلامت اتریشی  در استان فراهم است.

وی اظهار داشت: استان البرز برای توسعه خدمات توریستی در زمینه های صنعتی، پزشکی  و تاریخی به شهروندان اتریشی آمادگی دارد.

رییس اتاق بازرگانی البرز از پیست دیزین و طبیعت زیبای ارتفاعات البرز به عنوان جاذبه‌ پر طرفدار ورزشی و تفریحی نام برد.

وی افزود: استان البرز از سرمایه گذاری در ايجاد زيرساخت هاي توريستي از جمله احداث هتل هاي مناسب و مكان هاي تفريحي  توسط شرکت های اتریشی استقبال می کند.

وی تاکید کرد: البرز با بیش از سه هزار و پانصد واحد صنعتی یكی از قطب های صنعتی مهم كشور محسوب می شود و این استان در بخش های مختلف از جمله تولید محصولات دارویی، بهداشتی، غذایی، نساجی  و نیز ساخت قطعات خودرو و كشاورزی دارای ظرفیت های مناسبی است و می تواند در رقابت های بین المللی حرف های خوبی برای گفتن داشته باشد.

بنامولایی افزود: تولید كنندگان استان البرز امروز درتولید بسیاری از كالاها در رتبه‌های اول تا سوم كشور قرار دارند و بخش زیادی از نیاز كشور در این استان تولید و راهی بازار مصرف می شود.

وی اظهار کرد: در کنار تولید،  خدمات مهندسی خوبی از جمله در بخش های ساختمان، مشاوره در زمینه های مختلف صنعت ورود دارد و برای  ارائه این خدمات در داخلی و خارج از کشور آمادگی داریم.

بنامولائی  تصریح کرد: در بحث تجارت خارجی قابلیت های خوبی در منطقه ویژه اقتصادی داریم و  برای ساماندهی کارگو سنتر ازهمکاری و مشارکت شرکت های اتریشی استقبال می کنیم.

وی از منطقه ويژه اقتصادي پیام  به عنوان يكي از مزيت هاي ویژه  استان البرز نام برد و گفت:براي انعقاد قرارداد با برقراری خطوط هوايي با کشور های مختلف از جمله اتریش جهت انتقال كالاهاي تجاري از جمله گوشت، گل و گياه و انواع  ميوه و سبزي آمادگی داریم.

گفتنی است، سفیر  و رایزن اقتصادی اتریش که به دعوت اتاق بازرگانی به استان البرز سفر کرده بودند از منطقه ویژه اقتصادی پیام دیدن کردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید