info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

توسعه صادرات بهترین گزینه برای رفع مشکلات اقتصادی است

کد خبر: 9641
تاریخ انتشار: 7 دی 1398 - 14:29

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز حرکت های کارآمد جهت توسعه صادرات را بهترین گزینه در مسیر رفع چالش های اقتصاد جامعه عنوان گرد.

 به گزارش روابط عمومی  اتاق بازرگانی البرز ،رحیم بنامولائی  در هفتادمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: برای رفع مشکلات ناشی از تحریم ها، ضروری است در نشست مشترکی باحضور سفرای کشورمان در کشورهای هدف، استانداران و اتاق بازرگانی موانع موجود در مسیرصادرات بررسی و راهکارهای مناسب در این زمینه تهیه و به مرحله  اجراء درآید.

وی با اشاره به نقش مهم رایزن های اقتصادی کشورمان درخارج از کشور گفت: تقویت آنان در هدايت سرمايه ها به سوي ايران و رونق اقتصادي كشور بسيار تاثير گذار خواهد بود.

وی افزود: یکی از چالشهای موجود در توسعه صادرات بخشنامه های موردی متعدد بانک مرکزی در خصوص صادرات و برگشت ارز صادراتی است که این مشکل صادرکنندگان را کلافه و ریسک صادرات  کالا را کاهش داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تشدید مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی و مواجه شدن بخش تولید با رکود تورمی، ضروری است در نشست های مشترک بخش خصوصی و مدیران ذیربط دستگاههای اجرائی تا قبل از سال جدید  برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه اظهاراتش با اشاره به ظرفیت های خالی بسیاری کارخانجات، گفت: برنامه ریزی همراه با مساعدت دولت برای تکمیل ظرفیت اینگونه واحد ها قطعا توسعه صادرات و رفع مشکلات اقتصادجامعه را همراه خواهد داشت.

بنامولائی افزود: شواهد بیانگر این واقعیت تلخ است که در مواردی موازی کاری در سازمان های  توسعه تجارت، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و اتاق های بازرگانی خودنمائی می کند، که برای رفع این مشکل باید چاره اندیشی شود.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش  با اشاره به نزدیک شدن به پایان زمان  پیوستن ایران به fatf گفت: عضویت‌ و پیوستن کشورمان به گروه ویژه اقدام مالی را بسیار ضروری و حرکتی مهم در مسیر سهولت در برقراری روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف دنیا عنوان کرد.

بنامولایی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به مشکلات جابجایی بار و حمل و نقل اظهار کرد: هزینه زیادی بابت حمل و نقل کالا  10 درصد به قیمت تمام شده محصول اضافه می کند که این امر نیازمند  پیگیری است.

 
مطالب مرتبط

پاسخ دهید