info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

صادرات البرز ۴۲ درصد افزایش یافت

کد خبر: 8477
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 15:49

استاندار البرز اعلام کرد که این استان در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴۲ درصدی به لحاظ صادرات و درآمد ارزی و ریالی داشته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز ،عزیزاله شهبازی در  شصت و هشتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که روز چهارشنبه در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، افزود: در بخش اشتغال نیز طبق اطلاعات اخذ شده از مرکز آمار ایران در بهار سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱.۶ نرخ بیکاری را داشته و در تابستان امسال نیز نسبت به سال قبل کاهش ۸ دهم درصدی راتجربه کردیم .

وی بیان داشت:  در مجموع طی  ۶ اول سال ۹۸ نسبت به نیمه اول سال ۹۷ بیش از ۲ درصد کاهش نرخ بیکاری را برای البرز شاهد بوده ایم.

استاندار البرز با بیان اینکه برای نخستین بار در البرز نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۹۸ کاهش یافت است، اضافه کرد: نرخ مهارجت البرز ۱.۱۷ درصد است که به طور متوسط سالی ۷۰ هزار نفر به جمعیت البرز افزوده می شود که این رشد جمعیت مسئولیت ما را برای ایجاد اشتغال، رفاه، تقویت زیرساخت ها و… سنگین تر می کند.

وی گفت: جوانانی که با امید اشتغال به البرز مهاجرت می کنند در صورت عدم توفیق در دستیابی به اشتغال شرایط خوبی نخواهند داشت.

شهبازی با بیان اینکه البرز در جذب سرمایه گذار جزو سه استان اول کشور محسوب می شود، افزود: اکنون این استان که بیش از ۸۰ درصد بنیه تحقیقاتی و کشاورزی کشور را در خود جای داده دارای ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه ای است که امسال با تدابیری که اتخاذ شد برای ۳۰۰ هکتار دیگر در این راستا برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال در راستای تسهیل و رفع موانع تولید ۵۹ واحد تولیدی به مدار تولید بازگشتند، عنوان کرد: ساماندهی لکه های صنعتی نیز برای بهره مندی از تسهیلات توسعه ای و اشتغالزایی به جد آغاز شده و اکنون دو لکه صنعتی ماهدشت و زیبادشت به ناحیه صنعتی با تعهد ایجاد اشتغال برای بیش از ۶ هزار نفر در مجموع، به ناحیه صنعتی تبدیل شده اند و لکه های صنعتی مرغک، نور و… نیز در دستور کار قرار گرفتند.

استاندار البرز گفت: بخش زیادی  از مصوبات و تعهداتی که در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی وجود داشت به مرحله اجرا رسیده که راه اندازی دفتر گمرکات اشتهارد، آغاز عملیات اجرایی پست برق ۴۰۰ کیلوولت باغستان، گازرسانی و… از اهم آنها محسوب می شود.

وی  با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رئیس جمهوری گفت: توجه ویژه به ساخت مسکن محرومان با همراهی اداره کل راه و شهرسازی، توجه به نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده ، ساماندهی نقاط آسیب پذیر استان، اهتمام ویژه برای کسب رضایتمندی مردم، بهره برداری از ظرفیت های اشتغالزایی استان با توجه به فناوری های نوین، استقرار کامل دولت الکترونیک از مباحث مطرح شده از سوی رئیس جمهوری در این دیدار بود.

شهبازی  با بیان اینکه با اهتمام ویژه ای در استان تدابیری اتخاذ کردیم که ظرفیت تولید و اشتغال استان کاهش نیابد، افزود: عنایت ویژه دولت برای تسریع در تکمیل پروژه های راه سازی البرز و رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهرک صنعتی اشتهارد نیز از جمله موارد مطرح شده در دیدار با رییس جمهور بود.

شهبازی اضافه کرد: اندیشیدن تمهیدات لازم برای توسعه گردشگری البرز یکی از ماموریت های محوله از سوی رییس جمهور به استاندار البرز برای گسترش و رونق گردشگری، بومگردی، طبیعت گردی، صنایع دستی و… بود که این امر را نیز با جدیت بسیاری دنبال می کنیم.

وی گفت: در خصوص راه اندازی نمایشگاه بین الملل استان البرز نیز موانع مورد بررسی قرار گرفته و از هیات رییسه شرکت ایجاد نمایشگاه دائمی انتظار می رود که در عرصه و اراضی موجود عملیات اجرایی نمایشگاه را اجرایی کنند چراکه روند ایجاد این امکان به جد دنبال می شود و هیچ گونه کوتاهی در این امر قابل اغماض نیست.

استاندار البرز با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به البرز، افزود: خوشبختانه تاکنون  بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارا این سفر به البرز اختصاص یافته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید