info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

مدارس باید ذهن و فکر نوجوانان را بافضای کسب و کار آشنا کنند

کد خبر: 9798
تاریخ انتشار: 19 دی 1398 - 09:54

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز‌ با اظهار این مطلب که نگاه به کسب و کار باید از نوجوانی در ذهن ها شکل بگیرد گفت: مدارس باید پیشقدم شوند و وظیفه خطیر آموزش دانش آموزان در این زمینه را برعهده گیرند.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولائی درنشستی با مدیرکل آموزش و پرورش البرز  و جمعی از فعالان اقتصادی افزود: در دهه های گذشته کم توجهی ها نسبت به آشنائی دانش آموزان‌ با کسب و کارها باعث شده است امروزه بسیاری از تحصیلکرده های دانشگاههای ما نیز با بحث مهم کسب و کار و کارآفرینی غریبه و ناآشنا بمانند.

وی‌ آمار بالای فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت های فنی و حرفه ای در کشور را ناشی از کم توجهی مراکز آموزش عالی در تربیت نیروهای ماهر و مورد نیاز بخش صنعت ذکر کرد.

وی ادامه داد: در شرایط اقتصادی حاکم در جامعه ضروری است دانشگاههای کشور با‌ تربیت نیروهای مورد نیاز بخش صنعت، در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر این نکته که باید آمورش به عنوان زیربنای صنعت مورد توجه خاص قرار گیرد اظهار کرد: متاسفانه مهارت آموزی در اولویت برنامه های آموزش عالی قرار ندارد و تنها به مدرک گرائی اولویت داده شده است. 

بنامولائی اظهار كرد: در حال حاضر به ازای هر هشت مهندس، یك تكنسین در كشور تربیت كرده‌ایم، در حالی كه در كشورهای پیشرفته دنیا به ازای هر یك مهندس، هشت تكنسین تربیت

می شوند.

وي افزود: هم اکنون‌ اکثر صنايع ما باروش استاد كاري فعالیت دارند و در مقابل تحصيل كرده هاي ما که فاقد مهارت هستند بعضا كار دلالي را پیشه کرده اند.

رييس اتاق بازرگاني البرز تصریح کرد: علمي در اقتصاد جامعه تحول ایجاد خواهد کرد كه موجب تولید ثروت شود و رفع مشکلات خرد و کلان جامعه را درپی داشته باشد.

در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز طی سخنانی از اجرای برنامه آموزش فناوری و کارآفرینی به دانش آموزان خبر داد و گفت:  آشنائی و آگاهی دانش آموزان با کار آفرینی و اقتصاد از برنامه های این اداره کل است.

سالار قاسمي افزود:‌ باید دانش اموزان را در مسیری آموزش هدایت کنیم تا با کارآفرینی و فضای کسب و کار کاملا آشنا شوند.

وي بازديد دانش آموزان از واحدهاي صنعتي و حضور كارآفرين ها درساعات تدریس علم و فناوري در مدارس را  از برنامه هاي آموزش و پروش  استان عنوان کرد.

وي با اشاره به هفته معرفي مشاغل گفت: اين هفته فرصت خوبي برای ایجاد  تعامل بين اتاق بازرگاني و آموزش و پروش است.

قاسمي افزود: با وجود ظرفيت بالای كشاورزي  در البرز،  تاسیس یک هنرستان كشاورزي در اين استان بسیار ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز برای تاسیس هنرستان کشاورزی با مشاركت فعالان اقتصادي حوزه كشاورزي استان اعلام آمادگی کرد.      

 

مطالب مرتبط

پاسخ دهید