info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

معافیت مالیاتی واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اشتهارد منجر به جهش تولید می‌شود

کد خبر: 11051
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1399 - 11:26

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه معافیت مالیاتی واحد‌های تولیدی به‌خصوص در استان البرز مهمترین هدیه نظام به صنعتگران در سال جهش تولید بود،گفت: با معافیت مالیاتی صنعتگران شهرک صنعتی اشتهارد جهش تولید در این شهرک محقق می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق البرز رحیم بنامولایی با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار البرز برای لغو مصوبه شعاع 120 کیلومتری و معافیت مالیاتی صنعتگران در شهرک صنعتی اشتهارد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین موانع تولید در این استان موضوع شعاع 120کیلومتری بود که اکنون این مشکل برطرف شده و شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز با دارا بودن 2 هزار و 400 واحد صنعتی و تولیدی می‌تواند از مزایای این تصمیم دولت بهره مند شود.

وی در خصوص وضعیت اقتصادی که با شیوع ویروس کرونا در کشور وجود دارد، افزود: در استان البرز  بالغ بر 3 هزارو 500 واحد صنعتی وجود دارد که می‌تواند در پسا برجام و استفاده از وضعیت به وجود آمده رونقی در بخش‌های مختلف صنعت ایجاد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز بیان کرد: استان البرز می‌تواند در بخش‌های داروسازی، نساجی، غذایی و آرایشی و بهداشتی حرفی برای گفتن داشته باشد.

بنا مولایی تصریح کرد: با توجه به وضعیت مبلغ فروش نفت خام تکیه بر اقتصاد نفتی کار اشتباهی است و باید با تقویت بخش‌های غیرنفتی موجب بهبود وضعیت اقتصاد کشور شویم.

وی  با تاکید بر اهمیت توسعه صادرات کشور، گفت: در این راستا بانک مرکزی باید در خصوص برگشت ارز برنامه‌ریزی کند و با توجه به تحریم‌ها انجام معاملات بصورت تهاتر، کالا داده و مواد مورد نیاز اولیه دریافت شود.

بنامولایی خاطرنشان کرد: اکنون صادرات غیر نفتی ما 11 میلیارد دلار است که برای رسیدن به چشم انداز 1404 باید فعالیت مختلفی برای افزایش این میزان انجام شود. رئیس اتاق بازرگانی استان البرز، گفت: در این راستا دولت باید زیر ساخت‌های این توسعه را در زمینه‌های مختلف از جمله حمل و نقل انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه اکنون قیمت سوخت هواپیماهای باری سه برابر بیشتر از هواپیماهای مسافربری است، افزود: با کنترل این قیمت‌ها فرودگاه پیام در استان البرز می‌تواند مرکز هواپیمایی باری کشور باشد و به مرکز صادرات دارویی و غذایی تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان، عنوان کرد: توجه به موانع تولید و همچنین تسهیل فضای کسب و کار بخصوص در شرایط فعلی می‌تواند منجر به جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید