info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

کلینیک صنعت در البرز راه اندازی شد

کد خبر: 8474
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 15:41

به منظور بررسی تخصصی نیازهای بخش صنعت، کلینیک صنعت در اتاق بازرگانی البرز راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت:  این کلینیک به صورت تخصصی نیازهای بخش صنعت را بررسی و راهکار برای رفع آنها ارائه می دهد.

رحیم بنامولایی با تاکید بر اینکه در اتاق بازرگانی البرز ارائه آموزش های کاربردی و راه اندازی مرکز تسهیل گری در راستای تعامل میان دانشگاه و صنعت شکل گرفت، ادامه داد: برنامه هایی را برای طرح های استارت آپی و دانش بنیان و مدیریت آنها دنبال کردیم.

بنامولائی با اشاره به اینکه مشکلات امروز حاصل تصمیم های نادرست دیروز است، افزود: در اتاق بازرگانی البرز بعد از را اندازی تعامل با دانشگاه، نگاه تفکر تولید بدون کارخانه شکل گرفت.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم نباید امروز خام فروشی کنیم، گفت: استفاده از ظرفیت های موجود و راه اندازی صنایعی که مواد اولیه آن در داخل کشور وجود دارد با اهمیت است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه صنایع کشور مانند صنعت غذا و یا دارو فرمول های ترکیبی می خواهد، عنوان کرد: صنعت ما سنتی است که باید پیشرفته و علمی شود، این مهم توسط کلینیک صنعت و با تغییر فرآیند تولید و قالب کار عملی می شود.

بنامولایی توضیح داد: در کنار تولید بدون کارخانه، فلاحت در فراغت نیز در اتاق بازرگانی البرز مورد توجه بوده است، اعتقاد داریم برای داشتن اقتصادی که متکی به نفت نباشد باید آموزش های کسب و کار را از دوران کودکی در میان فرزدانمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار تسهیل گری باید یک شهرک تحقیقاتی ایجاد کنیم، چون شیوه کسب و کار در دنیای امروز تغییر پیدا کرده است و باید سیستم کار را تغییر دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی البرز با اشاره به اینکه بحث ایران کد را بر روی کالاها داریم که استفاده درستی از آن نکرده ایم و فقط برای کشور هزینه داشته است، گفت: این در حالی است که با این بارکدها می توانیم میزان تولید و مصرف یک کالا را کنترل کنیم، این مورد تیز در کلینیک صنعت پیگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه بکارگیری ظرفیت کار واحدهای صنعتی تعطیل یا واحدهایی که تنها با ۱۰ تا ۲۰درصد ظرفیت کارمی کنند در کشورهایی مانند عراق اهمیت دارد، افزود: در این‌ قالب صنایع اشباع کشور را به آنجا می ببریم که در این قالب سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی را داشته، از طرفی آنها را به صنایع برگشت پذیر برای کشورمان تبدیل شده و با سرمایه حاصل از فعالیتشان صنایع داخل کشور را بروز می کنیم.

بنامولایی با تاکید بر اینکه در سازمان بسیج مهندسین نوسازی صنایع  و بازسازی آن دنبال می شود، افزود: در کنار این موارد پرواختن به بحث گردشگری نیز در تولید سرمایه مهم است در این راستا بر اساس افق مدنظر در سال ۱۴۰۴ باید ۲۵ میلیون گردشگر در ایران داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی البرز با تاکید بر استفاده از ظرفیت حضور گردشگران مختلف زیارتی، سیاحتی و یا سلامت در ایران گفت: در همه جای دنیا با استفاده از ظرفیت آثار تاریخی در جذب گردشگر به درآمد می رسند اما با تاریخ خود در جنگ هستیم؛ در حالی که می توانیم از آن گردش اقتصادی ایجاد کنیم.

بنامولایی در پایان با اشاره به اینکه باید نگاه ها به گردشگری را تغییر دهیم تا به رونق برسیم، عنوان کرد: در کرج بنایی مانند کاخ مروارید را متروکه کرده ایم باید آن را احیا کرده و از طریق این کاخ جذب گردشگر داشته باشیم.

ماجرای ساخت گیربکس ناو جماران توسط ‌صنعتگر ایرانی / فرانسه ۳ سال ایران را معطل کرد

 در ادامه این نشست رئیس سازمان بسیج مهندسی کشور با بیان اینکه فرانسه برای تامین گیربکس ناو جماران سه سال ایران را معطل کرد، گفت: یک صنعتگر داخلی بعد از عدم ایفای تعهدات فرانسه در یکی ازشهرک‌های صنعتی کشور این گیربکس را تولید کرد.

علی اصغر شهبازی  ،اظهار کرد: در حال حاضر جنگ، جنگ اقتصادی است و بسیج باید خود را برای جنگ اقتصادی آماده سازی کند.

وی افزود: بسیج مردمی و از جنس مردم است و قرار نیست نقش و جایگاه هیچ دستگاهی را بازی کند و قرار است سرمایه اجتماعی را به سوی کارآمدی نظام هدایت کند.

رئیس بسیج مهندسی کشور با بیان اینکه بسیج باید سازماندهی را بر اساس مقتضیات زمان اجرایی کند و خود را عنوان یک تسهیل‌گر ببیند و نه تصدی‌گر،بیان کرد:  در شرایط فعلی نظام با مسائل مختلفی از جمله تهدیدها رو به رو است و یکی از مهمترین تهدیدها که انقلاب با ان مواجه است بحث اقتصاد است.

وی با بیان اینکه صنعت و معدن موتور محرک  اقتصاد است،گفت: بسیج باید در جاهایی که خلا است و آنجاهایی که کار بر روی زمین قرار دارد ورود می‌کند.

شهبازی با بیان اینکه  برای ساخت ناو جماران قرار بود گیربکس آن از کشور فرانسه تهیه شود،گفت: این گیربکس ۳ سال به ایران داده نشد و این کار سبب شد که برای تهیه این گیربکس یک نفر را در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان پیدا شد که گفت من این گیربکس را تولید می‌کنم  این توانایی در کشور قبلا وجود داشته و کسی به دنبال آن نرفته است.

وی با بیان اینکه شبکه اجتماعی در بسیج با محوریت دانش، مهارت ، تکنیک و ابزار تجهیزات  در سه حوزه پرنده‌ها، مهندسی پزشکی و پهپادها بر پایه دانش، مهارت، تکنیک و ابزار و تجهیزات طراحی شده است، عنوان کرد: سازمان بسیج مهندسین کشور  طی دو سال گذشته سه طرح را برای پر کردن خلاهای موجود در حوزه صنعت دنبال کرده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسی کشور با بیان اینکه سالانه خورشید هزار و ۶۰۰ تا دو هزار و ۱۰۰ کیلووات بر مترمربع بر ایران می تابد که باید از این ظرفیت استفاده شود،گفت: در وسعت و میزان تابش خورشید جزو سه کشور برتر جهان هستیم، اما میزان تولید انرژی از این سطح تابش تنها ۷۰۰ مگاوات است در حالی که آلمان که از ایران سطح تابش کمتری دارد و  ۷۰۰ هزارمگاوات انرژی خورشیدی تولید میکند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه نیروگاه های خورشیدی در ایران بوده‌ایم، گفت: سال قبل در مجلس مصوب شد که امسال ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی توسط بسیج مهندسین در کشور اجرا شود این موضوع می تواند در تامین برق کشور حائز اهمیت باشد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید