info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

گسترش روابط تجاری ایران و مالزی در دستورکار دوکشور قرار دارد

کد خبر: 8344
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 12:05

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به حاصل دیدار و مذاکره اش با رایزن اقتصادی مالزی، ازسفر نخست وزیر مالزی و هیات اقتصادی همراه به ایران با هدف توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی بین دو کشور خبر داد.

کشور مالزی به عنوان معین استان البرز انتخاب شده‌ است و بدین جهت اتاق بازرگانی البرز گسترش روابط تجاری و اقتصادی با این کشور را در اولویت کاری قرار داده است.

ایران درمیان کشورهای غرب آسیا یکی از شرکای مهم کشور مالزی محسوب می شود و مجموع تجارت بین دو کشور در سال جاری ۲۴۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته افزون بر یازده درصد افزایش داشته است.

روند رشد همکاری های تجاری استان البرز با کشور مالزی از برنامه هایی است که با جدیت و ابراز تمایل فعالان اقتصادی دوطرف دنبال می شود.

رحیم بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی البرز در پایان نشست مشترک کارشناسان بخش خصوصی البرز با رایزن اقتصادی مالزی، با استناد به اظهارات این مسئول مالزیائی گفت: درشهریورماه امسال نخست وزیر مالزی به کشورمان سفر خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این سفر  یک هیات تجاری و اقتصادی با هدف گسترش روابط بازرگانی نخست وزیر مالزی را همراهی می کند.

وی گفت: در نشست با رایزن اقتصادی مالزی تصمیم گرفته شد زمینه فعالیت های تجاری و اقتصادی بین مالزی با کشورمان از جمله استان البرز قبل از اعزام هیات اشاره شده به ایران بررسی و اعلام شود تا بستر برای چگونگی و نحو همکاری های متقابل فراهم  آید.

او گفت:  اطلاعات لازم در زمینه نحوه مشارکت، سرمایه گذاری ها و تضامین، در اختیار رایزن اقتصادی مالزی  قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز مشکلات ناشی از  تحریم ها در مبادلات ارزی و روابط بانکی را از چالش عمده پیش رو در روابط دو کشور طی یک سال اخیر عنوان کرد.

وی افزود: در این نشست تصمیم گرفته شد در صورت عدم رفع این چالش، روابط تجاری بین دوکشور  به صورت مبادله کالا و تهاتر انجام‌‌ شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید