info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

استاندار البرز: بخش خصوصی بازوانی قدرتمند در تحقق اهداف توسعه ای استان هستند/ راه افزایش توان اقتصادی تولیدکنندگان و صنعتگران البرز را هموار خواهیم کرد

کد خبر: 23448
تاریخ انتشار: 4 دی 1400 - 21:12
 
استاندار البرز با بیان اینکه بخش خصوصی بازوان قدرتمند ما در راستای تحقق اهداف توسعه ای استان هستند، گفت: به طور قطع این همراهی ها متقابل خواهد بود و راه افزایش توان اقتصادی تولیدکنندگان و صنعتگران را هموار خواهیم کرد.
 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز شنبه در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به ضرورت انتقال کارت های بازرگانی صادره از خارج البرز به اتاق بازرگانی این استان اظهار داشت : درخواست ما از بازرگانان و صاحبان حوزه اقتصاد که در البرز فعالیت دارند، این است که برای دریافت کارت بازرگانی خود از اتاق بازرگانی البرز اقدام کنند.
 
وی با درخواست از زحمت کشان حوزه بازرگانی و اقتصاد کشور برای انتقال کارت های بازرگانی خود به البرز گفت: اگر قرار است که در استان خدماتی به این عزیزان ارائه شود، باید کارت بازرگانی آنها به اتاق بازرگانی البرز منتقل شود.
 
استاندار البرز با بیان اینکه در بحث پرداخت مالیات بر اساس قانون مقرر شده که این اقدام شرکت‌های تولیدی و اقتصادی  استان در البرز انجام شود، بیان کرد: قانون می گوید که اگر میزان درآمد استانی بیش از بودجه تخصیصی آنجا باشد، مازاد درآمد به خود آن استان و به منظور اجرای پروژه‌های اجرایی تخصیص داده شود.
 
وی تاکید کرد: وقتی کارخانه ای در البرز باشد و حل مشکلات آن از طریق دستگاه های اجرایی استان پیگیری می شود، نباید پرداخت مالیات آن در پایتخت انجام شود یا صدور کارت بازرگانی آن در خارج از البرز باشد.
 
کارگروهی در حوزه صادرات استان تشکیل شود
 
عبداللهی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت موضوع صادرات بیان کرد: باید به صورت دقیق موضوعات مربوط به این حوزه را رصد کرده و بر موضوعات و چالش‌های صادراتی البرز اشراف کامل داشته باشیم و این مسائل را بدانیم.
 
وی با اشاره به ضرورت شکل گیری کارگروهی در حوزه صادرات گفت: در این کارگروه باید مدیرکل گمرک استان، روسای اتاق بازرگانی و سازمان صمت البرز و نماینده ای از صادرکنندگان البرز حضور داشته باشند و به صورت تخصصی به بررسی مسائل و ارائه راهکار اقدام کند.
 
استاندار البرز تاکید کرد: در امر تسهیل صادرات از البرز باید به گونه ای عمل شود که تجار و بازرگانان البرز تمایلی به انجام صادرات تولیدات خود از گمرکات دیگر استان ها نداشته باشند.
 
وی در ادامه گفت: برای صادرکنندگان، تجار و بازرگانان البرز که شبانه روزی برای پویایی اقتصاد استان تلاش می کنند، فرش قرمز پهن کرده و چهارچوب قوانین و مقررات برای حل مسائل آنها تلاش می کنیم.
 
عبداللهی خطاب به تجار، بازرگانان و صادرکنندگان گفت: درخواست ما این است که صادرات خود را از مبدا البرز انجام دهند و اگر دستور یا مصوبه ای در حد دولت، وزات صمت و یا گمرکات کشور برای تسریع فرآیند انجام صادرات آنها از استان نیاز است اطلاع رسانی کنند.
 
وی بیان کرد: با تمام توان در کنار تجار و بازرگانان البرزی هستیم و تسهیلات لازم را برای فعالیت آنها فراهم می کنیم ولی مشروط به اینکه فعالان این عرصه، پرداخت مالیات و صادرات خود را از البرز انجام دهند.
 
تلاش برای صددرصدی کردن ظرفیت فعالیت شهرک های صنعتی استان البرز
 
استاندار البرز با اشاره به اینکه قصد ما این است که استان البرز در بحث صادرات و بازرگانی احیاء شود، افزود: طبق برنامه‌ها و چشم انداز های ابلاغی باید در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۸ درصد را محقق کنیم که با توجه به ظرفیت‌های استان می توانیم دستاوردی فراتر از افق تعیین شده داشته باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه اداره گمرک و سازمان استاندارد البرز باید برای تجار استان خدمات ویژه ارائه دهد، افزود: به صورت مستمر طی نشست های ویژه و تخصصی به احصا و حل موانع و چالش‌های توسعه تجارت در استان می پردازیم و از سوی دیگر نیز انتظار داریم تجار و بازرگانان استان تمامی فعالیت های خود مانند پرداخت مالیات، ایجاد دفاتر مرکزی، دریافت کارت بازرگانی و تسهیلات و... خود را از البرز دنبال کنند.
 
عبداللهی گفت: درصدد هستیم ظرفیت فعالیت شهرک های صنعتی استان را به صددرصد برسانیم، اختیارات بانک ها را برای اعطای تسهیلات افزایش دهیم و با کمک تجار و تولید کنندگان شاهد تحول حقیقی در اقتصاد استان باشیم.
 
وی افزود: ضرورت دارد که فعالیت های واحد‌های تولیدی و تجار در استان دنبال شود تا از محل فعالیت آنها اقتصاد استان پویا تر شود و از عواید مالیات و عوارضی که در البرز پرداخت می شود، زیرساخت های استان را تقویت کنیم.
 
استاندار البرز با بیان اینکه بخش خصوصی بازوان قدرتمند ما در راستای تحقق اهداف توسعه ای استان هستند، گفت: به طور قطع این همراهی ها متقابل خواهد بود و راه افزایش توان اقتصادی تولیدکنندگان و صنعتگران را هموار خواهیم کرد.
 
با ایجاد نیروگاه های مقیاس کوچک در شهرکهای صنعتی استان به تولید برق مورد نیاز صنایع کمک شود
 
وی افزود: واحد‌های تولیدی و شهرک های صنعتی استان می توانند با ایجاد نیروگاه های مقیاس کوچک  و تصفیه خانه های فاضلاب نسبت به تولید برق و آب مورد نیاز خود اقدام کنند و صرفه اقتصادی نیز از این امکانات داشته باشند.
 
عبداللهی گفت:  باید جلسات را به گونه ای مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم که خروجی عملیاتی و نتیجه ملموس داشته باشد.
 
وی افزود: در کنار مسائل و موضوعات که سر راه توسعه صادرات قرار دارد باید اخلاق صادرات را نیز رعایت کنیم تا اعتماد پایدار دنیا را به کیفیت و کارآیی کالای ایرانی جلب کنیم.
 
استاندار البرز گفت: از فعالان اقتصادی استان درخواست داریم با توجه به ارتباطات خود، سرمایه گذاران تخصصی در حوزه هایی همچون عمرانی نیز معرفی کنند تا با حمایت از آنها به منافع مشترک برسیم.
 
وی افزود: انتظار می رود اتاق بازرگانی استان در خصوص راه اندازی نمایشگاه دائمی تسریع و تلاش بیشتری کند.
 
عبداللهی گفت: باید از ظرفیت های فرودگاه پیام بویژه در بخش کارگو نهایت بهره برداری را داشته باشیم چراکه بستر بسیار خوبی برای توسعه صادرات در این منطقه فراهم است.

پاسخ دهید