info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس اتاق بازرگانی البرز: بازگشت ارز صادراتی معضل جدی صادرکنندگان است

کد خبر: 22776
تاریخ انتشار: 25 آبان 1400 - 12:41
 

رئیس

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه بازگشت ارز صادراتی و مشکلات این بخش سبب بی انگیزگی صادرکنندگان شده است، گفت: بازگشت ارز صادراتی معضل جدی و دغدغه صادرکنندگان است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در جلسه مجمع عمومی موسسین انجمن صادرکنندگان استان البرز که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: البرز استانی با قابلیت‌های ویژه از جمله صنعت است اما به دلیل نزدیکی به پایتخت مشکلاتی دارد که باید رسیدگی شود‌.

وی با اشاره به آغاز فعالیت استاندار جدید البرز در نخستین روز هفته جاری افزود: رویکردها و برنامه‌های استاندار نشان از نگاه ویژه این مقام عالی استان به تولید و اقتصاد دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز بیان کرد: با توجه به انتخاب سه مولفه مهم تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار امسال به یقین تشکیل انجمن‌های موثری مانند انجمن صادرکنندگان می تواند نقش مهمی در زمینه اقتصاد استان البرز ایفا کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به رسالت اتاق بازرگانی البرز در راستای حمایت از کسب و کارهای مختلف، این مجموعه با تشکیل انجمن‌های تخصصی به دنبال خدمت بیشتر به فعالان اقتصادی است.

رضایی عنوان کرد: اتاق بازرگانی البرز با تمامی امکاناتی که در اختیار دارد در قالب برگزاری جلسات با مسئولان ملی و استانی به دنبال پیگیری رفع مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی بوده است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته مسائلی مانند قطعی مدت دار برق صنایع و یا کمبود زیرساخت‌های گازرسانی در سطح شهرک های صنعتی مشکلاتی را برای صنایع استان ایجاد کرد که هنوز هم این معضلات بطور کامل مرتفع نشده است، افزود: به دنبال حل ریشه ای این مشکلات هستیم تا در سال‌های آینده مجدد برای تولیدکنندگان و صاحبان صنایع این موارد دردساز نشوند‌.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: امید است بتوانیم در راستای توسعه تولید و رشد صادرات موثر باشیم.

وی با اشاره به طرح مسئله بازگشت ارزهای حاصل از صادرات به عنوان معضل جدی که صادرکنندگان استان و به تبع کشور درگیر آن هستند، تشریح کرد: در بسیاری موارد این مسئله سبب پایین آمدن انگیزه صادرکنندگان و به تبع آن کاهش صادرات شده است.

رضایی ادامه داد: در این مورد طی جلسات متعدد از جمله نشست با مسئولان بانک مرکزی خواستار تصمیمات سازنده شدیم، طرحی در این مورد به مجلس ارسال شده بود که صادرکنندگان در صورت باز نگرداندن ارزهای صادراتی تا دو برابر رقم آن جریمه شوند که خوشبختانه این تصمیم لغو شد.

وی تشریح کرد: تولید، صادرات و واردات هر سه در رشد اقتصادی مهم است و در نهایت باید فضای کار در هر سه بخش فراهم باشد تا صادرات بهتر و ارز آوری بیشتر داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق بازرگانی البرز با اشاره به خدمات مشاوره ای اتاق در زمینه بیمه، مسائل بانکی، مالیاتی و یا کشاورزی گفت : به دنبال بهبود فعالیت‌ها در تجارت و تولید هستیم، از سویی با ایجاد انجمن‌های تخصصی درصدد هستیم که اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی برای فعالان اقتصادی موثر واقع شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید