info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز: مجلس آماده رفع قوانین مخل صادرات است

کد خبر: 23451
تاریخ انتشار: 4 دی 1400 - 21:37
 
 
رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با بیان اینکه باید بخش‌های صادرات در این استان بیشتر مورد توجه قرار گیرند و دیپلماسی اقتصادی را در استان فعال کنیم، گفت: مجلس برای کمک به صادرات و برداشتن قوانین مخل این حوزه آماده است.
 
به گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، علی حدادی در هشتاد و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که چهارم دیماه سال جاری در اتاق بازرگانی استان البرز  برگزار شد، افزود: ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های صنعت و کشاورزی استان البرز وجود دارد.
 
وی در خصوص برگزاری جلسات استانی در حوزه کمک به تولید و صادرات اظهار داشت: خروجی این جلسات بسیار مهم است و برگزاری چنین نشست هایی باید برای بخش صنعت و تولید نتیجه بخش باشد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان البرز  در خصوص وضعیت تولیدکنندگان و لزوم حمایت از این بخش در شرایط تحریمی خاطر نشان کرد: تهیه برخی مواد اولیه تولید برای صنعتگران سخت است  و مشکلاتی در بخش سرمایه در گردش وجود دارد که می توان با برنامه ریزی آن را حل کرد.
 
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزیران کشور اذعان داشت: با وحدت بین دولت و مجلس می توانیم موانع را مرتفع کنیم و متاسفانه دولت قبلی همراه مجلس نبوده و طی نه ماه گذشته جلسات متعددی با وزرا داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که بخشی از قوانین و آیین نامه ها و بخشنامه ها نیاز به اصلاح دارند.
 
حدادی در خصوص وضعیت صادرات استان البرز بیان کرد: استان البرز بهترین و باکیفیت ترین صادرات در زمینه میوه و تره بار را دارد و در این زمینه باید از ظرفیت فرودگاه پیام استفاده کرد، چرا که این مجموعه دارای ظرفیت بالایی است و تنها نیازمند تحولاتی است که باید اجرایی شود.
 
وی در خصوص بودجه سال آینده گفت: امروز که این موضوع در مجلس مطرح است باید برای ارائه پیشنهادات خود در کمیسیون‌های مربوطه مجلس به ویژه در کمیسیون تلفیق تلاش کنیم تا اصلاحات در راستای حمایت واقعی از تولید و صادرات انجام شود.
 
وی با تاکید بر رفع موانع تولید افزود: ما در استان البرز سرمایه داران خوبی داریم و باید موانع سد راه پیشرفت استان در تمامی بخش‌ها برداشته شوند، امروز باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان کمک گرفت و در کل باید ظرفیت های استانی را بشناسیم تا تحول اساسی در حمایت از تولید و توسعه صادرات غیرنفتی در البرز اتفاق بیفتد.

پاسخ دهید