info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس اتاق بازرگانی البرز در بازدید از نمایشگاه موسیاد: از ظرفیت‌های البرز در تامین نیاز کشور ترکیه بهره برداری می شود

کد خبر: 28573
تاریخ انتشار: 24 آبان 1401 - 13:06

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت گسترش روابط تجاری میان ایران و ترکیه گفت: از ظرفیت‌های البرز در تامین نیاز  کشور ترکیه بهره برداری می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی جریان بازدید از نمایشگاه موسیاد اکسپو 2022 ترکیه به همراه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: قبل از اعزام هیات تجاری از ترکیه به ایران در قالب برگزاری وبینارهایی ضمن معرفی فرصت‌های تجاری البرز، فعالان اقتصادی این استان نیز با زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور آشنا خواهند شد و این مسئله به پیشبرد مذاکرات تجاری و تعاملات اقتصادی میان طرفین کمک خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی البرز در بخش‌های مختلف از جمله حوزه کشاورزی عنوان کرد: در بحث صادرات سبزی و صیفی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۰ هزار کانتینر صادرات از البرز انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: برای به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری میان ایران و ترکیه باید ضمن عقد قراردادهای همکاری از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی البرز در تامین نیاز کشور ترکیه بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه به نمایندگی از ۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی از البرز هیات تجاری از مدیران کارخانه‌ها و برندهای مطرح این استان به نمایشگاه موسیاد ترکیه اعزام شده است، افزود: استان البرز قطب صنعت ماکارونی کشور است، واحدهای تولیدی این استان در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی، دارویی، قطعات خودرو و شوینده‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند، وجود بیش از ۱۱ شهرک صنعتی از دیگر مزیت‌های این استان است.

رضایی با بیان اینکه تنها در یکی از شهرک‌های صنعتی البرز بیش از ۲ هزار واحد صنعتی فعال مستقر است، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی این استان نقش مهمی در صادرات از البرز دارند، از فعالان اقتصادی ترکیه دعوت می‌شود که در قالب هیات‌های تجاری به البرز سفر کنند تا از نزدیک با ظرفیت‌های این استان آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه یک هدف مشترک میان ترکیه و ایران گسترش سطح روابط تجاری میان طرفین است، عنوان کرد: نمایشگاه موسیاد ظرفیت‌های بالایی دارد و در سال‌های بعد تولیدکنندگان البرزی نیز در این نمایشگاه حضور قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

نمایشگاه موسیاد فرصتی مناسب برای تقویت روابط ایران و ترکیه است

در ادامه این بازدید جواد معبودی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول بیان کرد: برای تسهیل کار تجار ترکیه ای و ایرانی و گسترش تعاملات میان طرفین اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه موسیاد دارای قابلیت های فراوانی است، گفت: در ایران با انجمن موسیاد ارتباط خوبی در راستای توسعه تعاملات اقتصادی با کشور ترکیه برقرار است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول اظهار امیدواری کرد که زمینه های همکاری مناسب میان دو کشور به دنبال برگزاری نمایشگاه موسیاد و حضور بازرگانان ایرانی در این رویداد مهم اقتصادی ایجاد شود.

وی در‌ادامه گفت: اقدامات برنامه ریزی شده برای نمایش محصولات تولیدی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه هایی مانند موسیاد برپایی پاوبون هایی در بخش های مختلفی مشتمل بر غرفه ارائه محصولات کشاورزی، پتروشیمی، فولاد و صنایع بسته بندی است.

توسعه روابط تجاری میان ایران و ترکیه به اقتدار آنها در منطقه کمک خواهد کرد

در ادامه این بازدید عبدالقادر سیجاک‌یوز رئیس کمیسیون توسعه صادرات ترکیه گفت: انجمن بازرگانان و صنعتگران مستقل ترکیه (موسیاد) در سال 1990 آغاز به کار کرد و یکی از بزرگترین تشکل های اقتصادی حال حاضر کشور ترکیه است.

وی ادامه داد: انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه با توجه به سابقه 32 ساله نزدیک به 13 هزار عضو دارد و در تمامی 81 شهر کشور ترکیه دارای شعبه است، در بیش از 74 کشور دنیا  از جمله در ایران نیز این انجمن دارای دفتر نمایندگی است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات ترکیه با این توضیح که نمایشگاه موسیاد از بزرگترین رویدادهای اقتصادی ترکیه است که هر دو سال یکبار برگزار می شود، افزود: در این نمایشگاه که امسال نوزدهمین دوره آن برگزار شده است، در بخش های مختلفی از جمله صنایع آرایشی، قطعات خودرو، پوشاک و سایر حوزه ها محصولات مختلفی نمایش داده می شود.

وی عنوان کرد: نمایشگاه موسیاد ترکیه یک نمایشگاه بین المللی است که به جزء 74 کشور دارای نمایندگی، از تجار و فعالان اقتصادی بیش از 120 کشور دیگر نیز  برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده به عمل آمده است.

سیجاک‌یوز با ابراز خرسندی از حضور تجار و بازرگانان ایرانی در نمایشگاه موسیاد تاکید کرد: از هر فرصتی برای ایجاد ارزش افزوده میان ایران و ترکیه استفاده خواهیم کرد.

وی تشریح کرد: ایران و ترکیه دو کشور قدرتمند در منطقه خاورمیانه هستند و به یقین توسعه روابط تجاری میان این دو کشور در کنار سایر حوزه ها به اقتدار آنها کمک خواهد کرد. در این راستا اعزام هیات تجاری از ترکیه به ایران در سال جاری میلادی مدنظر است.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید