info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

شرکت‌های ایرانی برای عرضه تکنولوژی ساخت تجهیزات خط تولید صنایع غذایی در کوبا سرمایه‌گذاری کنند

کد خبر: 29114
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1402 - 21:25
رئیس اتاق بازرگانی کشور کوبا مطرح کرد:
رئیس اتاق بازرگانی جمهوری کوبا خواستار سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی ایران در ورود تکنولوژی و دانش ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع غذایی و راه‌اندازی خط تولید از جمله فرآوری میوه شد.


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، سفیر جمهوری کوبا در تهران به همراه رئیس اتاق بازرگانی این کشور در آخرین روز برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور از پاویون استان البرز بازدید کردند.

در جریان این دیدار، آنتونیو کاریکارته کورونا رئیس اتاق بازرگانی جمهوری کوبا با ابراز تمایل به گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان این کشور و ایران بیان کرد: نیازمند استفاده از تجربیات و دانش ایران در حوزه‌های کشاورزی و صنایع غذایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشور کوبا به دنبال راه‌اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی و انتقال دانش فنی در زمینه تولیداتی مانند آبمیوه و میوه خشک در حوزه صنایع غذایی است، افزود: بدین منظور با توجه به دانش و تکنولوژی موجود در ایران، هدف ما این است که با جذب سرمایه‌گذارانی از این کشور زیرساخت‌های صنایع خود را ارتقاء دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی کوبا با اشاره به خودکفایی ایران در زمینه تولید مواد غذایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه در این حوزه گفت: ما می‌خواهیم شرکت‌های ایرانی در کوبا سرمایه‌گذاری کنند، این مهم برای این مجموعه‌ها نیز یک فرصت به منظور معرفی محصولات و توانمندی‌های خود به کشورهای حوزه آمریکای لاتین است.

وی با توجه به بازدید انجام شده و آشنایی با ظرفیت‌های البرز در زمینه‌های مختلف از جمله شرکت‌های تولیدکننده انواع نوشیدنی‌ که در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور محصولات خود را عرضه کردند، گفت: از فعالان اقتصادی ایرانی دعوت می‌شود که از نمایشگاه‌های کوبا بازدید کنند.

کورونا در ادامه جذب سرمایه گذار برای تامین آرد مورد نیاز صنایع غذایی این کشور را مهم برشمرد و گفت: با کمک دانش ایرانی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در حوزه این تولیدات در واقع به دنبال دستیابی به مواد غذایی با کیفیت و مطلوب هستیم.

وی با اشاره به پرورش میوه‌های استوایی در کشور کوبا در خصوص اهمیت فرآوری این تولیدات سخن گفت و افزود: برای این مسئله نیز باید بر راه‌اندازی تکنولوژی فرآوری میوه‌های استوایی و تبدیل آن به آبمیوه، کنستانتره و میوه‌های خشک با کمک سرمایه‌گذاران خارجی متمرکز شویم که با توجه به توانمندی‌های ایران در این بخش نیز ورود خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی جمهوری کوبا با توجه به وجود ماشین‌آلات و تکنولوژی خط فرآوری میوه در البرز خواستار سرمایه‌گذاری در این حوزه شد که البته در مقابل این خواسته آنها، مسئولان بخش خصوصی البرز نیز انتظار دارند که خدمات و امتیازات مناسب و مطلوب به فعالان اقتصادی ایرانی اعطاء کنند.

پاسخ دهید