info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

برگزاری نمایشگاه‌های ایرانی و اعزام هیات‌های تجاری از ارکان توسعه صادرات است‌

کد خبر: 29115
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1402 - 21:39
عضو چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز:
عضو چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در ایران و اعزام هیات‌های خارجی دو رکن مهم در توسعه صادرات است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، سید محمدباقر رضوی تقوی برپایی پاویون البرز در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور را یک اقدام مهم برشمرد و افزود: امسال در این رویداد، صنایع غذایی و محصولات پتروشیمی البرز نمایش داده شد که می‌تواند فرصتی برای توسعه بازار فروش آنها در عرصه جهانی و یا حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارجی باشد.

عضو چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با مهم برشمردن توجه به مسئله توسعه صادرات از مبداء استان بیان کرد: دو رکن مهم در توسعه صادرات کشور، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در ایران با حضور بازدیدکنندگان خارجی و در کنار آن اعزام هیات‌های تجاری به نمایشگاه‌های دیگر نقاط دنیا است.

وی با مهم برشمردن مشارکت دولت در حمایت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی عنوان کرد: اتاق بازرگانی البرز نیز به عنوان پارلمان بخش خصوصی به دنبال برپایی پاویون‌های اختصاصی استان و سرشکن کردن هزینه آن با مشارکت بخش دولتی در نمایشگاه‌های خارجی است.

رضوی در ادامه عنوان کرد: فرصت و فراخوان حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی امسال کوتاه بود و به همین دلیل بسیاری از صنایع از جمله تولیدکنندگان دارویی نتوانستند در این رویداد شرکت کنند.

عضو چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برنامه‌های ماهانه این مجموعه برای اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در بخش‌های مختلف گفت: به دنبال تقویت و فعال‌تر کردن این بخش هستیم.

پاسخ دهید