info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

با مدیریت صادرات از رکود عرضه کالاهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی جلوگیری شود

کد خبر: 29119
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1402 - 22:49
عضو چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز:
عضو چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به نقش موثر نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در تقویت بازار فروش محصولات ایرانی در خارج از کشور گفت: باید صادرات را به نحوی مدیریت کنیم ‌که عرضه هیج کالایی در بازارهای بین‌المللی دچار رکود نشود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، نبی‌الله نوری‌نسب با بیان اینکه نجات صنعت و تولید کشور به دست صادرات است، بیان کرد: اکثر تولیدکنندگان کشور بیشتر از سرانه مصرف یک کالا در داخل کشور، آن را تولید می‌کنند و اگر ساز و کار مناسبی برای صادرات این مجموعه‌ها فراهم شود به نفع صنعت و به تبع آن اقتصاد کشور است‌.

عضو هیات نمایندگان چهارمین دوره اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه در حال حاضر مواد اولیه مورد نیاز بسیاری از واحدهای تولیدی کشور وارداتی است، گفت: با مدیریت تولید در این حوزه می‌توان ضمن تامین مصرف داخلی به رشد صادرات رسید.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تمرکز بخش خصوصی بر توانمندی‌های خود افزود: وقتی حرکت رو به توسعه توسط بخش خصوصی صورت گیرد، دولت هم با تسهیل و روان‌سازی مسیر همسو با آن حرکت می‌کند.

نوری‌نسب با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران در تولید کالاهای مختلف از جمله محصولات حوزه کشاورزی و سبزی و صیفی توضیح داد: در این زمینه البرز قطب تولید این محصولات است و صادرات مناسبی به همسایگان ایران و کشورهای خاورمیانه دارد.

وی با اشاره به نقش موثر نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۳ در تقویت بازار فروش محصولات ایرانی در خارج از کشور افزود: باید شرایط صادرات را به نحوی مدیریت کنیم ‌که عرضه هیج کالایی در بازارهای بین‌المللی دچار رکود نشود که در نتیجه آن یک محصول خارجی دیگری جایگزینش شود‌.

عضو هیات نمایندگان چهارمین دوره اتاق بازرگانی البرز با اشاره به حضور هیات‌های تجاری مختلف در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی گفت: حضور مهمانان خارجی در این رویداد نشان می‌دهد که آنها به دنبال تامین نیازهای خود از میان تولیدات ایرانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرصتی مناسب برای خریدار و فروشنده افزود: اگر به طور مداوم و پیوسته شاهد برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های صادراتی باشیم رشد خوبی در رقم تولید و صادرات حاصل می‌شود‌.

پاسخ دهید