info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

ضرورت تزریق بودجه دولتی برای حمایت از حضور پر رنگ شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌ های کشورهای همسایه

کد خبر: 29125
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1402 - 14:15
رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد:
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: برای حضور پر رنگ‌تر شرکت های تولیدی و صنعتی داخلی از جمله البرز در رویدادهای خارجی مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی همسایگان کشورمان و عرضه محصولات ایرانی به تزریق بودجه دولتی نیاز است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی پیش از ظهر روز یکشنبه در نود و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به فعالان این عرصه اظهار کرد: هفته گذشته به مدت چهار روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور برگزار شد‌ که یک رویداد مهم برای معرفی توانمندی‌های صادراتی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله تولید، صنعت و خدمات بود.

وی ادامه داد: پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور(ایران اکسپو ۲۰۲۳) با مشارکت بیش از ۷۵۰ شرکت داخلی و با عرضه ۱۲ گروه کالایی مشتمل بر دارویی، دانش‌بنیان، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی و یا خدمات فنی و مهندسی همراه بود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه حضور هیات‌های تجاری و نمایندگانی از ۶۹ کشور را از دیگر ظرفیت‌‌های مهم این نمایشگاه برشمرد؛ زیرا زمینه‌ساز شکل‌گیری تعاملات سازنده، رونق صادرات و تقویت اقتصاد است.

وی بیان کرد: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ با همکاری اتاق بازرگانی البرز و انجمن صادرکنندگان استان، محصولات و دستاوردهای بالغ بر ۳۰ شرکت مطرح البرزی در فضایی به وسعت یکهزار مترمربع و در دو سالن صنایع غذایی و گروه پتروشیمی به نمایش گذاشته شد و فعالان اقتصادی البرز از حضور در این رویداد رضایت‌مندی قابل قبولی داشتند.

وی با اشاره به نظم موجود در برگزاری پیوسته جلسات شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی البرز در یکسال گذشته افزود: در این راستا بخشی از پاویون استان البرز در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور را برای پیشبرد امور مرتبط به سرمایه‌گذاری‌ها را در اختیار مدیران دولتی مرتبط به امور اقتصاد و دارایی استان قرار دادیم و این نشان از هماهنگی میان مسئولان در البرز دارد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: با توجه به استقرار بیش از ۳هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان توانمندی کافی برای اختصاص عرصه بیشتری به عنوان پاویون البرز در نمایشگاه آتی توانمندی‌های صادراتی کشور وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: برای حضور پر رنگ‌تر شرکت‌های تولیدی و صنعتی داخلی از جمله البرز در رویدادهای خارجی مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی همسایگان کشورمان و عرضه محصولات ایرانی به تزریق بودجه دولتی نیاز است.

رضایی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت حضور نمایندگان البرز در مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: با توجه به درخواست نمایندگان مجلس می‌نوانیم درصورت تصویب، برگزاری ماهانه نشست‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان را به بعدازظهر سومین شنبه هر ماه موکول کنیم تا شاهد حضور آنها هم باشیم.

پاسخ دهید