info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

استاندار البرز:خود را مکلف به پیگیری برای حل مشکلات تولید و صنعت می دانم/ حداکثر ظرفیت کارگو فرودگاه پیام برای توسعه صادرات البرز بهره برداری می شود

کد خبر: 23614
تاریخ انتشار: 15 دی 1400 - 13:57

استاندار البرز:خود را مکلف به پیگیری برای حل مشکلات تولید و صنعت می دانم/ حداکثر ظرفیت کارگو فرودگاه پیام برای توسعه صادرات البرز بهره برداری می شود

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، مجتبی عبدالهی شامگاه چهاردهم دیماه سال جاری در هشتاد و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که با حضور رئیس کل دادگستری استان، مسئولان ارشد دستگاه های اجرایی استان و جمعی از فعالان اقتصادی البرز در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت تشکیل یک اتاق فکر و اندیشه با حضور مدیران اثرگذار در حوزه اقتصاد استان از جمله اتاق بازرگانی و سازمان صمت به منظور تسریع در روند حل مشکلات فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: در گام بعدی مسائل طرح شده در این نشست در جلساتی مانند شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: برای حل مسائلی که در سطح ملی نیاز به پیگیری دارد باید با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهور در قالب دسته بندی، موضوعات مهمی از جمله مشکلات حوزه صادرات استان را منعکس کنیم، نیاز است که این نامه توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان با کمک اتاق بازرگانی البرز تهیه شود و رونوشت آن نیز در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی و در صورت لزوم رئیس کل بانک مرکزی قرار گیرد.

استاندار البرز با بیان اینکه شهرکهای صنعتی استان در صورت نیاز می توانند یک شرکت سهامی ایجاد کرده و مواردی مانند تامین گاز و برق مورد نیاز صنایع را از طریق آن پیگیری کنند، افزود: باید در شهرکهای صنعتی تصفیه خانه برای بازچرخانی و استفاده مجدد از آب در چرخه تولید و صنعت راه اندازی شود.

وی گفت: از مدیران شهرک های صنعتی درخواست می شود که محل اسکان برای کارگران ایجاد شود، در این راستا با ساخت سوله های سبک می توان خوابگاه های کارگری ایجاد کرد.

عبدالهی با اشاره به اینکه باید اطلاعات واحدهای صنعتی استان در بحث کمبود نیروهای کارگری احصاء و بروز رسانی شود، افزود: بدین منظور شبکه ای راه اندازی شود تا افراد جویای کار بتوانند از آن طریق ثبت نام کنند و مدیران واحدهای صنعتی نیز نیاز خود برای درخواست نیروی کار را مطرح کنند.

وی در مورد امکان استفاده از اتباع بیگانه جویای کار در کشورمان از جمله نیروهای افغان ساکن در البرز برای تامین نیروهای کارگری مورد نیاز بخش صنایع استان گفت: با نماینده ویژه ایران در افغانستان طی نشستی این موضوع را مطرح کرده ایم و مقرر شد که پیگیری لازم بدین منظور انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید بر روی بازارهای کشورهای همسایه از جمله سوریه، عراق و افغانستان و مرودات تجاری با این کشورها بیشتر متمرکز شویم، افزود: در حال حاضر 40 تا 50 درصد کالاهای سوریه از ترکیه تامین می شود و ما متاسفانه سهم زیادی از بازار این کشور نداریم.

عبدالهی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات ایران به افغانستان سالانه حدود 97 درصد است، افزود: اما افغانستان تنها 3 درصد به ایران واردات دارد، در حالی که خشکبار و یا سنگ آهن این کشور ظرفیت های خوب صادراتی برای ارسال به ایران است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه پس از گذشت دو ماه از مسئولیتم در البرز حدود ۱۲ جلسه اقتصادی تشکیل شده است، افزود: این نشست های تخصصی با حوزه های مختلف صنعتی، تولیدی، کشاورزی، تجارت برپا شده است.

استاندار البرز ادامه داد: همچنان متعهد هستم که در راستای حل مشکلات و مسائل تولید، صنعت، تجارت و اشتغالزایی از هیچ پیگیری و کوششی دریغ نخواهم کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه اکنون در این استان بستر و شرایط برای سرمایه گذاران و تجار فراهم است و به واقع فرش قرمز برای حضورشان پهن کرده ایم، گفت: مصمم هستیم مجموعه نمایشگاهی استان را با دیدگاه توسعه صادرات راه اندازی کنیم.

وی با این توضیح که از حداکثر ظرفیت کارگو فرودگاه پیام برای توسعه صادرات البرز بهره برداری می شود، گفت: درصدد هستیم که تمام ظرفیت این فرودگاه را برای صادرات فعال کنیم.

استاندار البرز افزود: اکنون با اراده و انگیزه ای که در تمامی مجموعه های استان شکل گرفته است، به دنبال رشد و شکوفایی تولید و صادرات استان بوده و بیش از گذشته وارد عمل شویم.

وی تشریح کرد: برای درآمدزایی و ایجاد ارز آوری و افزایش اشتغال در کشور به صورت ویژه ای برنامه ریزی داریم.

عبدالهی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته در خصوص توسعه صادرات استان، افزود: با مسئولان اقتصادی کشور نشست هایی داشتم و برای حل مشکلات و تقویت صادرات چاره اندیشی کردیم.

پاسخ دهید