info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران: قزاقستان دروازه ورود صنایع حوزه انرژی ایران به کشورهای مشترک‌المنافع است

کد خبر: 28073
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1401 - 11:44

دبیرکل و عضو هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حضور هیات‌های تجاری ایرانی در بیستمین نمایشگاه صنعت برق قزاقستان گفت: این نمایشگاه دروازه ورود صنایع حوزه انرژی ایران به کشورهای مشترک‌المنافع است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، حمیدرضا صالحی در حاشیه نشست با فعالان حوزه صنعت برق و انرژی استان جهت اعزام به بیستمین نمایشگاه صنعت برق قزاقستان که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران به عنوان بزرگ‌ترین تشکل صادراتی کشور در این حوزه فرصت حضور در چنین نمایشگاهی فراهم شده است تا در قالب آن تولیدکنندگان صنایع انرژی کشور بتوانند بازار مناسبی برای عرضه محصولات خود داشته باشند.

وی در ادامه افزود: قزاقستان در میان کشورهای مشترک المنافع(CIS) حضور دارد و به همین دلیل می‌‌تواند جایگاه مناسبی برای معرفی محصولات ایرانی در کشورهای این حوزه ایجاد کند.

دبیرکل و عضو هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران گفت: کشور قزاقستان از لحاظ فراوانی معدن و منابع نفتی دارای منابع زیادی است و در قیاس با دیگر کشورهای حوزه CIS میزان تولید ناخالص داخلی بالاتری دارد.

وی با این توضیح که بیست سال از برگزاری نخستین دوره نمایشگاه صنعت برق قزاقستان می‌گذرد، افزود: این نمایشگاه بازدیدکنندگانی از نقاط مختلف جهان دارد و محل بسیار مناسبی برای نمایش توانمندی‌های صنعت انرژی ایران است، از طرفی چون قیمت تمام شده تولیدات ایرانی در قیاس با نمونه‌های مشابه خارجی رقابت‌پذیر و مناسب و در عین حال با کیفیت مطلوب و مطابق با استانداردهای روز دنیا است، در نتیجه صنعتگران ما می‌توانند بازار خوبی را از طریق این نمایشگاه در حوزه CIS به دست آورند.

صالحی در مورد توانمندی‌های تولیدی و صنعتی البرز برای اعزام به بیستمین نمایشگاه صنعت برق قزاقستان گفت: شرکت‌های متقاضی حضور در این نمایشگاه ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت کلید و پریز هوشمند و یا باتری‌سازی دارند که برای صادرات بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: البرز صنایع قدرتمند با تولیدات با کیفیت و توان بالای صادراتی دارد، به همین دلیل در اعزام هیات تجاری به قزاقستان در ثبت‌نام از متقاضیان سهم قابل توجهی را به فعالان اقتصادی البرز تخصیص می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌هایی که علیه روسیه اعلام شده است، قزاقستانی‌ها تمایل زیادی دارند که شرکت‌های ایرانی در بازار این کشور سهم خوبی داشته باشند، از طریق این کشور به چین و روسیه نیز می‌توانیم صادرات مطلوب انجام دهیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید