info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت: کاهش تعرفه گمرکی واردات موارد اولیه نساجی به تسهیل نوسازی ماشین آلات این صنعت کمک می کند

کد خبر: 28235
تاریخ انتشار: 19 مهر 1401 - 11:38

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: کاهش تعرفه گمرگی واردات مواد اولیه نساجی از چهار به یک درصد گام مهمی در تسهیل فرآیند بازسازی و نوسازی تجهیزات نساجی و پوشاک است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، محسن گرجی شامگاه دوشنبه در هجدهمین نشست دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی، پوشاک و چرم کشور که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد با بیان اینکه مسائل و مشکلات ناشی از واردات پوشاک قاچاق در هفته های اخیر و طی نشست هایی با حضور فعالان این صنعت مطرح شده است، اظهار کرد: در این جلسات بررسی های همه جانبه واردات قاچاق پوشاک صورت گرفت و رفع این مشکل در اولویت قرار داده شد.

وی با اشاره به تدارک یک برنامه ریزی ویژه برای مبارزه با قاچاق پوشاک خارجی در کشور گفت: در این رابطه مدنظر است که اقدامات لازم همراه با ضمانت اجرایی بوده و اولویت ها نیز مشخص شده باشد.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت  افزود: پیش بینی ما این است که تا چند هفته دیگر و طبق یک برنامه زمان بندی شده مبارزه با قاچاق پوشاک را در سطح عرضه با قاطعیت پیگیری کنیم تا در آینده شاهد تداوم روند ادامه این چالش نباشیم.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه تعرفه گمرکی واردات مواد اولیه صنعت نساجی از چهار درصد به یک درصد کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: این مهم اقدام عملیاتی موثری در تسهیل واردات مواد اولیه مورد نیاز فعالان صنعت نساجی و به تبع آن پوشاک کشور است، همراهی نمایندگان مجلس برای کمک به اتخاذ این تصمیم جای قدردانی دارد.

گرجی در ادامه با بیان اینکه کاهش تعرفه گمرکی واردات مواد اولیه نساجی زمینه را برای ورود ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولیدی این صنعت تسهیل می کند، گفت: صنعتگران این عرصه با توجه به کاهش تعرفه های وارداتی مواد اولیه می توانند برای نوسازی ماشین آلات مورد نیازشان نیز اقدام کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که صنعتگران حوزه نساجی و پوشاک با ایجاد خطوط جدید تولید و بازسازی و نوسازی ماشین آلات در کارخانه های ایرانی بتوانند بستر مناسب برای دستیابی به محصولات مرغوب و صادرات محور را فراهم کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید