info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تولید محتوای با کیفیت رکن اصلی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری است

کد خبر: 28940
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1401 - 15:05
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز:
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: تولید محتوای قوی و با کیفیت رکن اصلی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران است.


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شادی حاضری در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصت خوبی برای نمایش ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی نقاط مختلف کشور و تقویت بازار فروش فعالان این عرصه از جمله هنرمندان البرز و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری این استان  است که در سال‌های اخیر تحت تاثیر پاره‌ای از مشکلات اقتصادی با رکود مواجه شدند.

وی در ادامه با حضور در غرفه استان البرز با این توضیح که تولید محتوای با کیفیت و قوی رکن اصلی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری امسال نسبت به دوره‌های پیشین است، گفت: در غرفه اختصاصی معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ارائه اطلاعات به روز و جامع برای جذب مخاطب به خوبی مورد توجه بوده است که می‌تواند اطلاعات کافی را در اختیار بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار دهد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در ادامه رونمایی از پلتفرم گردشگری کشاورزی ورگانو(vergano) استان البرز را از جمله اقدامات متمایز نمایشگاه امسال برشمرد و افزود: این پلتفرم فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی استان البرز است که در کنار کتاب الکترونیک جاذبه‌های گردشگری این استان می‌تواند اطلاعات خوبی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، محصولات غذایی و کشاورزی، گیاهان دارویی و یا روستاهای هدف گردشگری و بومگردی در اختیار مسافران و توریست‌ها قرار دهد.



به گفته حاضری کتاب الکترونیک جاذبه‌های گردشگری البرز به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده و علاقمندان با مراجعه به نشانی اینترنتی https://shetabiran.com می‌توانند کتاب مربوطه را مطالعه کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: روستاهای البرز به لحاظ اقلیم مناسب، آداب و رسوم، شیوه زندگی و پخت غذاها و ساخت محصولات سنتی متنوع در نقاط مختلف این استان از جمله محور کرج- کندوان و طالقان به عنوان روستای هدف گردشگری از پتانسیل بالایی در بخش بوم‌گردی برخوردار است که این پتانسیل‌ها در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری امسال و در غرفه البرز معرفی شده است.



وی در ادامه با اشاره به نمایش ظرفیت‌های صنایع‌دستی البرز در شاخه‌های سفال و سرامیک، چلنگری، چرم و یا پاتیک (نقاشی روی پارچه) در بخشی از غرفه این استان در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته امسال عنوان کرد: پخت سمنو ارگانیک نیز از دیگر مورادی است که در غرفه نمایشگاهی البرز به آن پرداخته شده است که در بسته‌بندی‌های جذاب و با کیفیت عالی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

حاضری با اشاره به حضور قابل توجه دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گرشگری در نمایشگاه برگزار شده امسال عنوان کرد: حضور فعالان بخش خصوصی در این نمایشگاه چشمگیر بوده است و دفاتر گردشگری، مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج هر کدام مشارکت ارزنده‌ای در معرفی ظرفیت‌های استان البرز در این نمایشگاه داشته‌اند.

وی در پایان اظهار امیداوری کرد که برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، بومی و منطقه‌ای فرصت کافی را در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی و فعالان حوزه گردشگری قرار می‌دهد تا ضمن معرفی پتانسیل‌های موجود بتوانند به تقویت بازار داخلی و خارجی و نیز سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها دست یابند.

پاسخ دهید