info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

استاندار البرز خواستار جدیت در تامین نیروی برق صنایع با ایجاد نیروگاه‌های گازی و پنل‌های خورشیدی شد

کد خبر: 29056
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1402 - 23:51
استاندار البرز با اشاره به اهمیت تولید انرژی در سطح شهرک‌های صنعتی افزود: امسال باید با احداث نیروگاه های CHP و یا قرارگیری پنل‌های خورشیدی در کارخانه‌ها، تولید برق مورد نیاز این مجموعه‌ها محقق شود.

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی بعدازظهر روز سه‌شنبه در نود و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز با اشاره نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: در همین راستا تلاش ما بر این است که مشکلات صاحبان صنایع استان را به حداقل برسانیم.


وی با بیان اینکه اقتصاد موضوع اول کشور است، افزود: در زمینه رفع گره‌های اقتصادی آماده شنیدن نقطه نظرات فعالان اقتصادی و مشورت‌دهی از سوی آنها هستیم.


استاندار البرز با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری نشستی با حضور فعالان عرصه تولید و صنعت استان و گفتگو در خصوص تحقق محورهای شعار سال جاری افزود: برای احصاء واحدهای صنعتی دچار مشکل که با کاهش تولید و تعدیل نیرو مواجه شده‌اند، به همراهی اتاق بازرگانی البرز نیاز است و مدیران شهرک‌های صنعتی استان نیز باید اطلاعاتی در این خصوص در اختیار ما قرار دهند.


وی با اشاره به اهمیت تولید انرژی در سطح شهرک‌های صنعتی افزود: سال گذشته متاسفانه توفیق آنچنانی در این مورد حاصل نشد، امسال باید با احداث نیروگاه های CHP و یا قرارگیری پنل‌های خورشیدی در کارخانه‌ها، تولید برق مورد نیاز این مجموعه‌ها محقق شود.


عبداللهی در ادامه احداث تصفیه‌خانه آب شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و گفت: این موارد باید در دستور کار قرار گیرد.


وی در بخش دیگری با اشاره به عقد تفاهم‌نامه با چند شرکت چینی که به صورت فاینانس در کشورمان سرمایه‌گذاری خواهند کرد، افزود: باید مفاد این تفاهم‌نامه با جدیت از سوی مسئولان اقتصادی استان دنبال شود و از صاحبان صنایع هم مشورت‌گیری داشته باشند.


استاندار البرز در ادامه تلاش برای تولید نیروی برق در استان را مهم برشمرد و افزود: در حال حاضر حدود یکهزار و ۶۰۰ مگاوات برق در البرز تولید می‌شود و این در حالی است که عدد یکهزار ‌و ۹۰۰ مگاوات در زمان پیک مصرف برق در استان ثبت شده است، برای جبران این کسری ۳۰۰ مگاواتی باید در سطح اراضی یکهزار هکتار به بالا با استفاده از پنل‌های خورشیدی نیروی برق تولید کنیم.


وی با بیان اینکه نیروگاه شهید منتظر قائم فردیس حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند، افزود: این مجموعه توان تولید ۵۰۰ مگاوات برق دیگر را نیز دارد که به دنبال جذب سرمایه‌گذار در این رابطه هستیم.


به گفته عبداالهی در بحث احداث تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های استان باید به امکان بهره‌برداری از آن برای مصرف آب شرب توجه شود.


وی خواستار ورود فعالان اقتصادی به مسئله ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای متعدد در استان شد و افزود: سال گذشته مجوز ایجاد هزار هکتار گلخانه در استان صادر شد که تاکنون ۳۴۰ هکتار مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.


استاندار البرز همچنین خواستار مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری انجام پروژه‌های عمرانی شد و گفت: در این رابطه به دنبال ایجاد اتوبان‌های جدید و یا دو طبقه کردن اتوبان کرج _تهران و ساخت اتوبان جنوبی کنار مسیر عبوری خط راه‌آهن هستیم.


وی با تاکید بر اهمیت مشارکت صاحبان صنایع و مجموعه‌های تولیدی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از جمله ساخت مدارس و احداث مجموعه ورزشی و مراکز درمانی گفت: به تبع چنین فعالیت‌هایی موجب افزایش ضریب امنیت در استان و کاهش جرائم است.

پاسخ دهید