info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

در سایه تعامل و هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در البرز به سوی تحقق شعار سال و تحول اقتصادی پیش می‌رویم

کد خبر: 29065
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1402 - 16:30
استاندار البرز در نشست صمیمی و هم‌اندیشی با هیات نمایندگان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز:
استاندار البرز در نشست هم‌اندیشی با اعضای چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه اراده ویژه‌ای برای رفع موانع و تسهیل امور فعالان اقتصادی وجود دارد، گفت: در سایه تعامل و هم‌افزایی میان دولت و بخش خصوصی در البرز می‌توانیم در اقتصاد استان و کشور تحول‌آفرین باشیم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی در نشست صمیمی و هم‌اندیشی با اعضای چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: درصدد هستیم که در راستای عمل به شعار سال با اراده‌ای ویژه برای رفع موانع پیش‌روی تولید و توسعه صادرات استان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: بر این باور هستم که با رفع موانع تولید و اتخاذ تدابیر راهگشا برای این امر، می‌توانیم به سهم خود تورم را مهار کنیم.

عبداللهی گفت: بی‌شک استان البرز با استقرار بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند ملی و صادراتی، نقش موثری در اقتصاد کشور، مهار تورم و رشد تولید دارد.

وی افزود: توسعه صادرات به خارج از کشور به ویژه کشورهای همسایه، ضمن افزایش درآمدهای غیرنفتی، شکوفایی اقتصاد، رونق تولید و اشتغال را به همراه خواهم داشت.

استاندار البرز گفت: بر این عقیده هستم که باید ساماندهی و حل مسائل اجتماعی را نیز در کنار اهداف و برنامه‌های اقتصادی پیش ببریم؛ چرا که اگر فعالان اقتصادی استان مسئولیت‌های اجتماعی خود را پذیرا باشند، با افزایش رفاه و امنیت، توان و انگیزه مشارکت‌های اقتصادی مردم افزایش می‌یابد و بازارها نیز رونق بیشتری پیدا می‌کنند.

وی افزود: به طور قطع پیگیری موضوعات مربوطه را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد، بسیاری از امور همچون بروکراسی دست و پا گیر ادارات، ساماندهی و ارتقاء لکه‌های صنعتی، گسترش روابط و رایزنی‌های بین‌المللی در حوزه صادرات از طریق سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران و رفع موانع کلان در حوزه توسعه تولید و صادرات را نیز در سطوح استانی و ملی مورد بررسی قرار داده‌ایم و این امر را با توجه به شعار سال با اهتمام بیشتری دنبال خواهیم کرد.

استاندار البرز گفت: شفاف‌سازی روند صدور مجوزها برای متقاضیان و حذف استعلامات تکراری و زمان‌بر در نشست‌های تخصصی با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری می‌شود.

وی افزود: ایجاد شهرک نساجی در استان با توجه به درخواست مطرح شده از سوی فعالان این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد، البته در این رابطه به طرح و برنامه دقیقی نیاز داریم.

عبداللهی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در تبیین شعار سال و از طرفی برنامه‌های مدنظر دولت سیزدهم، مسیر مشخص است و تحقق اهداف تعیین شده منوط به تعامل سازنده دولت و بخش خصوصی است.

وی در ادامه گفت: هم‌افزایی بسیار خوبی در استان وجود دارد و بخش خصوصی استان باور دارند که اراده ویژه‌ای برای رفع موانع و تسهیل امور مرتبط به فعالان این عرصه وجود دارد، بنابراین در سایه این اعتماد و هم‌افزایی می‌توانیم در اقتصاد استان و کشور تحول‌آفرین باشیم.

پاسخ دهید