info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

فرصت‌ جذب نیروهای کارگری ماهر مورد نیاز صنایع البرز در کارگروهی تخصصی بررسی می‌شود

کد خبر: 29070
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1402 - 00:49
استاندار البرز:
استاندار البرز گفت: شهرک‌های صنعتی استان نیاز به جذب نیروهای شاغل کارگری ماهر و متخصص دارند، قرار است برای رسیدگی به این مسئله کارگروه تخصصی با مسئولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی شامگاه سه‌شنبه در نود‌و‌ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز با اشاره به سلسله جلسات برگزار شده این شورای مشورتی اظهار کرد: نشست امروز به صورت ویژه و پیرامون گفتگو با صاحبان صنایع در حوزه‌های مختلف اقتصادی با توجه به نامگذاری شعار سال برگزار شد.

وی با شاره به اهمیت نگاه ویژه به اقتصاد کشور در سال مهار تورم و رشد تولید افزود: این نشست فرصتی بود تا با جمع کثیری از مدیران و فعالان بخش خصوصی در راستای پیگیری و حل مسائل و مشکلات این حوزه گفتگو کنیم که به رفع آن رشد تولید، مهار تورم و افزایش صادرات در استان منجر می‌شود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه برای پیگیری و بررسی خروجی و مصوبات نود‌وششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان باید جلسات جداگانه‌ای برگزار شود، افزود: هدف ما تمرکز بر حل مشکلات بخش خصوصی در قالب برگزاری جلسات منظم و پیوسته است، مواردی از آنها در حیطه مسئولیت‌های استانی قابل حل است و بخش دیگری نیاز به انجام مکاتبات و اخذ مجوزهای لازم در سطح ملی دارد.

وی با تاکید بر اینکه با همت و انگیزه دستگاه‌های دولتی در البرز مباحث مرتبط با تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در استان حل خواهد شد، افزود: به تبع با انجام اقدامات مذکور، شاهد وضعیت مطلوب‌تر نسبت به شرایط کنونی خواهیم بود.

ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مرتبط به امور اقتصادی استان

عبداللهی در بخش دیگری از ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مرتبط به امور اقتصادی استان از جمله مسائل کارگران سخن گفت و افزود: علیرغم آنکه نرخ بیکاری در استان به عدد ۹ درصد رسیده است، اما شهرک‌های صنعتی البرز نیاز به جذب نیروهای شاغل کارگری ماهر و متخصص دارند، قرار است در این زمینه کارگروه تخصصی با مسئولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گیرد تا نیازهای اشتغال در شهرک‌های صنعتی شناسایی و از ظرفیت‌های استان برای تامین آن استفاده شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت انتقال نیروی انسانی از شهرهای اقماری به شهرک‌های صنعتی استان به منظور تامین نیروی کار ماهر و متخصص افزود: در مجاورت شهرک‌های صنعتی استان نیز باید شهرک‌های مسکونی ایجاد شود، این اقدام آغاز شده و تداوم خواهد یافت.

استاندار البرز گفت: در بحث صادرات از مبداء استان و توسعه آن نیز اقدامات لازم در کارگروه تخصصی بدین منظور پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری‌هایی که در مورد رفع پاره‌ای از مشکلات حوزه تولید استان انجام شد، عنوان کرد: در این مورد تا حدی شاهد رضایتمندی صاحبان صنایع در مباحث مرتبط به برق و گاز بودیم، اما علی‌رغم تمامی تلاش‌های صورت گفته همچنان مشکلاتی در این زمینه به قوت خود باقی است که پیگیر رفع آن هستیم.

عبداللهی تاکید کرد: تمامی موضوعات مرتبط به بخش خصوصی استان را با همدلی و کمک فعالان این عرصه پیگیری خواهیم کرد، هدف ما احصاء و حل مشکلات این بخش و کسب رضایتمندی صنعتگران و تولیدکنندگان است.

پاسخ دهید