info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رضایت‌مندی شرکت‌های البرزی از عقد قراردادهای تجاری حاصل از حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور

کد خبر: 29100
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1402 - 22:05
استاندار البرز مطرح کرد:
استاندار البرز از رضایت‌مندی شرکت‌های البرزی حاضر در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی کشور و نتایج مثبت حاصل از برگزاری آن سخن گفت و افزود: عقد قراردادهای جدید تجاری در حوزه‌های مختلف از جمله دستاوردهای حضور در این رویداد بوده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداالهی روز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه در بازدید از پاویون اختصاصی البرز در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور اظهار کرد: این نمایشگاه در سطح مطلوبی برگزار شده است و از استان ۳۰ شرکت حضور دارند که البته با توجه به تعداد مجموعه‌های تولیدی و صنعتی مستعد البرز
انتظار می‌رود که در دوره‌های آتی شاهد مشارکت بیشتر آنها در این رویداد باشیم.

وی با اشاره به رضایت‌مندی شرکت‌های البرزی حاضر در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور از سطح برگزاری و نتایج مثبت حاصل از آن افزود: عقد قراردادهای جدید تجاری در حوزه‌های مختلف از جمله دستاوردهای حضور در این رویداد بوده است.

استاندار البرز با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این استان به منظور معرفی به دیگر کشورها گفت: در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله صنایع غذایی و دارویی، تولید قطعات خودرو، کشاورزی، پوشاک و چرم البرز پتانسیل‌های بالایی دارد که سهم به سزایی در اقتصاد کشور به ویژه حوزه صادرات دارند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های معرفی توانمندی‌های صادراتی کشور باید دو تا سه مرتبه در سال برگزار شود، افزود: مدت زمان برگزاری چنین رویدادهایی نیز باید بیشتر شود و شاهد اعطاء بسته‌های تشویقی و تسهیلات مناسب برای جذب مشارکت حداکثری مجموعه‌های تولیدی و صنعتی به ویژه در امر صادرات باشیم.

عبداللهی در بخش دیگری در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تعامل با اتاق بازرگانی البرز برای حضور شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی در نمایشگاه‌های خارجی گفت: این یک اقدام حمایتی است و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا این مجموعه بیشتر از گذشته برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی پیش‌قدم شود.

وی افزود: باید حمایت‌ها از فعالان بخش خصوصی از جمله صنعتگران و تولیدکنندگان البرز به گونه‌ای باشد که در حوزه صادرات سهم بیشتری در بازارهای جهانی کسب کنیم.

پاسخ دهید