info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

انتقال مواد اولیه و تجهیزات تولید صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی ایران به انگلیس بررسی شود

کد خبر: 29121
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1402 - 13:38
رایزن بازرگانی سفارت انگلیس در تهران خواستار شد:
رایزن بازرگانی سفارت انگلیس در تهران گفت: به دنبال بررسی موقعیت‌هایی برای انتقال مواد اولیه و تجهیزات تولیدی ایران در زمینه‌های دارویی، صنایع غذایی و کشاورزی به کشور انگلیس هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، رایزن بازرگانی سفارت انگلیس در تهران با هماهنگی انجام شده از سوی وزارت امورخارجه و سازمان توسعه تجارت ایران ضمن بازدید از پاویون استان البرز در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور با عضو هیات رئیسه و رئیس انجمن صادرکنندگان این استان نیز دیدار کرد.

در این دیدار، رایزن بازرگانی سفارت انگلیس در تهران در خصوص مبادلات تجاری سال گذشته میان این کشور و ایران اظهار کرد: بخش اعظمی از این مبادلات تجاری مرتبط به حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و دارویی بوده و در کنار آن تعاملات اقتصادی نیز در حوزه خدمات و تامین مواد اولیه میان ایران و انگلیس صورت گرفت.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران که بر روابط تجاری میان این کشور و دیگر نقاط دنیا اثر گذاشته است، افزود: کشور انگلستان در حوزه‌هایی مانند صنایع دارویی و غذایی که به سلامت انسان‌ها مرتبط است آنچنان به تحریم‌های اقتصادی پایبند نیست و به صورت جدی خواستار تعاملات تجاری میان ایران و انگلیس هستیم.

مایکل برادلی عنوان کرد: بیشتر شرکت‌های بزرگ انگلیسی که در حال حاضر با آمریکا کار می‌کنند، حاضر به پذیرش ریسک نادیده گرفتن تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه ایران نیستند اما اکثر شرکت‌های متوسط و کوچک این کشور به گسترش سطح روابط تجاری با ایران تمایل دارند.

رایزن بازرگانی سفارت انگلیس در تهران بیان کرد: ما به دنبال موقعیت‌هایی برای انتقال مواد اولیه و یا ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی ایران در زمینه‌های دارویی، صنایع غذایی و کشاورزی به کشورمان هستیم.

وی خواستار معرفی شرکت‌های بزرگ و فعال صنایع دارویی و غذایی و یا گروه‌های مهم تولیدی در حوزه کشاورزی استان البرز شد تا در این راستا تعاملات تجاری میان انگلیس و ایران را گسترش دهند.

برادلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم اتاق بازرگانی البرز در برنامه‌ریزی برای حضور شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی و صنعتی این استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور، خواستار هماهنگی برای برگزاری یک جلسه گفتگو با مسئولان این اتاق شد.

پاسخ دهید