info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

اهمیت بازاریابی برای تقویت فروش محصولات تولیدی در سطوح داخلی و بین‌المللی

کد خبر: 29183
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1402 - 11:26
عضو اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد:
عضو اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت بازاریابی برای تقویت فروش محصولات تولیدی در سطوح داخلی و بین‌المللی گفت: در این زمینه باید با تغییر نگاه و تفکر اقدامات لازم را برای حضور پر رنگ در عرصه‌های بین‌المللی تقویت کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، رحیم بنامولایی در همایش اکسپولرن که با محوریت آموزش، منتورینگ و داوری برگزار شد، در خصوص اهمیت توجه به کسب و کار‌های نوین با تاکید بر گسترش تعامل میان صنعت و دانشگاه اظهار کرد: دانشگاهیان و اساتید باید به صنعت ورود کرده و مشکلات این حوزه را از نزدیک رصد کنند.

وی با اشاره به وجود ۹۰هزار واحد صنعتی در کشور افزود: از این تعداد بالغ بر ۹۱درصد را صنایع کوچک و متوسط (SMEs)  تشکیل می‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و لهستان و عضو اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت عارضه‌یابی دلایل توقف فعالیت برخی از شرکت‌های کوچک و متوسط گفت: در این مورد مشکلات صنایع و گروه‌های بزرگ تولیدی و مادر نیز هنوز کارشناسی نشده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به تولید بدون کارخانه گفت: در این زمینه باید بر گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های استارتاپی بیشتر متمرکز شویم.

بنامولایی با تاکید بر اثرگذاری چگونگی انتخاب ایده و برند بر توسعه کسب و کارهای نوین بیان کرد: در حال حاضر نحوه ایجاد کسب و کارهای نوپا با تغییراتی نسبت به گذشته همراه بوده است و در سالیان اخیر تحت تاثیر محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا این نوع کسب و کارها به ویژه در بستر فضای آنلاین با اقبال بیشتری مواجه شد.

وی با تشبیه دو نسل پیشین و کنونی جامعه به دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک سیستم کامپیوتری عنوان کرد: برای دستیابی به خروجی مناسب باید تعامل لازم میان این دو بخش برقرار باشد.

عضو اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوع شایسته‌سالاری در جامعه گفت: در کشورمان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیشماری داریم که بدون شغل هستند اما چون تجربه عملی لازم برای ورود به بازار کار را ندارند، با ضعف بزرگی در تامین نیروی‌های شاغل به ویژه در بخش صنعت و تولید مواجه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و لهستان در ادامه دو مقوله مهم علم و ثروت را ملزوم یکدیگر برشمرد و افزود: علمی که ثروت‌آفرین نباشد و ثروتی که علم را به خدمت نگیرد در هر دو حالت اثر مطلوبی نخواهد داشت.

وی با این توضیح که در سه سال گذشته جشنواره ملی امیرکبیر با هدف گسترش سطح تعامل میان صنعت و دانشگاه به میزبانی اتاق بازرگانی البرز برگزار شده است، افزود: تاکنون رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی کارفرما محور به دبیرخانه جشنواره ارسال و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت برگزیدگان هر دوره معرفی شدند، هدف ما تمرکز بر عارضه‌یابی مشکلات بخش صنعت با تکیه بر توانمندی‌های جامعه دانشگاهی کشور است.

بنامولایی تاکید کرد: باید پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی از طریق اساتید و صاحب‌نظران این حوزه به سمت بخش‌های تحقیقاتی کارخانه‌ها روانه شده و در این فضا نیروهای متخصص و البته با مهارت کافی پرورش داده شود.

وی ادامه داد: ظرفیت خالی صنایع فرصتی برای گسترش تولید بدون کارخانه با تکیه بر توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

عضو اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت بازاریابی و بازار‌شناسی برای تقویت فروش محصولات در سطوح داخلی و بین‌المللی گفت: در کنار آن امر تولید نیز  بسیار حائز اهمیت است و رسالت اصلی در این بخش بر عهده تولیدکنندگان است، در زمینه بازاریابی باید با تغییر نگاه و تفکر بتوانیم اقدامات لازم را برای حضور پر رنگ در عرصه بین‌المللی تقویت کنیم.

وی با اشاره به استقرار نمایشگاه دائمی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی در اتاق بازرگانی البرز گفت: در این فضای نمایشگاهی نمونه‌هایی از محصولات تولیدی صنایع مختلف همچون دارویی، غذایی، نساجی، قطعات خودرو، پلاستیک، آرایشی و بهداشتی و یا صنایع‌دستی عرضه شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه به افزایش سهم ایران در بازار تجارت حلال دنیا گفت: متاسفانه در سالیان اخیر جایگاه مناسبی که در گذشته داشته‌ایم را از دست داده و اکنون سهم ما از بازار حلال فرآرده‌های گوشتی ذبح اسلامی دنیا تنها یک‌دهم است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و لهستان با بیان اینکه قرار است مسیر پروازی میان ایران و این کشور راه‌اندازی شود، افزود: این مهم فرصتی خوبی برای گسترش مراودات تجاری میان طرفین است.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اهمیت توجه به شایسته‌سالاری و مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیان کرد: هنر مدیریت این است اجازه ندهیم که نخبگان به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور به مهاجرت روی آورند و با فرار مغزها مواجه شویم.

بنامولایی با انتقاد به نظام کنونی پرداخت حقوق و دستمزد افزود: باید نظام مذکور از وقت‌مزدی به کارمزدی تغییر کند تا در راستای آن شاهد رشد بهره‌وری نیروی کار و به تبع آن توسعه و رونق تولید باشیم.

پاسخ دهید