info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

زیرساخت‌های اقامتی در البرز ضعیف است/ از تکمیل فرآیند ساخت هتل‌های نیمه کاره حمایت شود

کد خبر: 29317
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1402 - 16:23
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز:
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به ضعف زیرساخت‌های اقامتی در البرز گفت: نیاز است که تعدادی هتل با امکانات مناسب در نقاط مختلف البرز احداث شود، در این رابطه باید از تکمیل فرآیند ساخت هتل‌های نیمه کاره در استان حمایت شود.


به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، یداله مالمیر در دومین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: اخیرا جلسه‌ای با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری البرز داشته‌ایم و در قالب مذاکرات مطرح شده در خصوص اهمیت توجه به مولد‌سازی گفتگو کردیم.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل ویژه البرز در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی افزود: به منظور معرفی هر چه بیشتر این پتانسیل‌ها بر مواردی از جمله برگزاری تور گردشگری بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و صنعتی استان متمرکز خواهیم شد و در این زمینه کارگروه مشترکی با همکاری کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز و اداره کل میراث فرهنگی استان تشکیل خواهد شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت برگزاری تورهای گردشگری صنعتی عنوان کرد: البرز در حوزه صنعت از ظرفیت بالایی برخودار است و برنامه‌ریزی برای بازدید گردشگران از صنایع می‌تواند به رونق صنعت توریسم استان کمک کند، در این زمینه با همکاری کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل میراث فرهنگی البرز اقدامات مهمی را می‌توانیم اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به مذاکرات انجام شده در نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی البرز به منظور توسعه صادرات صنایع‌دستی از این استان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کشور عمان را پایلوت به عنوان مقصد صادرات این محصولات در نظر گرفته‌ایم.

مالمیر با اشاره به ضعفی که در البرز در خصوص زیرساخت‌های اقامتی مناسب برای اسکان مسافران و گردشگران وجود دارد، افزود: نیاز است که تعدادی هتل با امکانات مناسب در نقاط مختلف البرز احداث شود، در این رابطه باید از ساخت هتل‌های نیمه کاره در استان حمایت شود.

وی ادامه داد: قرار است برای برگزاری نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در مکان‌هایی مانند کاروانسرای شاه‌عباسی و عمارت کلاه فرنگی نیز اقدامات و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری در خصوص مشکلاتی که بخش تولید و صنعت استان برای تامین نیروی کار مواجه است، گفت: انتظار می‌رود که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بتوانیم مجوزهای لازم برای به کارگیری اتباع خارجی در کارخانجات را دریافت کنیم؛ زیرا علی‌رغم اینکه متقاضیان زیادی در استان جویای کار هستند، تمایلی به فعالیت در واحدهای تولیدی و صنعتی ندارند و ما نیز به دلیل توسعه خط تولید باید به فکر راهکارهایی از جمله استفاده از نیروهای خارجی برای تامین نیروی مورد نیاز باشیم.

وی ادامه داد: برای جبران کسری نیروی کار در بخش‌های تولیدی و صنعتی استان مقرر شده است که کارفرمایان از به کارگیری زندانیان رای باز استفاده کنند؛ زیرا این افراد بر اساس محاکم قضایی صادر شده می‌توانند بخشی از دوران محکومیت خود را در سطح شهرک‌های صنعتی سپری کنند که این اقدام علاوه بر کسب درآمد برای زندانیان فوق می‌تواند به افزایش سطح حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی در استان نیز کمک کند.

پاسخ دهید