info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

از پیشبرد طرح‌های مزرعه خورشیدی و نیروگاه سی اچ پی در البرز حمایت ‌می‌شود

کد خبر: 29455
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1402 - 22:07
استاندار البرز:
استاندار البرز با تاکید بر اهمیت تامین انرژی مورد نیاز صنایع گفت: با حمایت از طرح راه‌اندازی مزرعه‌های خورشیدی و نیروگاه‌های سی اچ پی، فعالان اقتصادی بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در این بخش سوق می‌دهیم.


به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی در یکصدویکمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، با تاکید بر اهمیت تقویت زیرساخت‌های ضروری در حوزه تولید اظهار کرد: بخش بزرگی از این نیازها با اتخاذ تدابیر ویژه در حال رسیدگی و چاره‌اندیشی است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین گاز مورد نیاز استان طی ۲ سال اخیر اقدامات بزرگی محقق شده که با تمامی فعالیت‌های انجام شده طی ۴۰ سال گذشته در این زمینه برابری می‌کند.

عبداللهی گفت: در حوزه تامین انرژی برق نیز در سفر وزیر نیرو به استان علاوه بر بهره‌برداری از اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت در باغستان کرج، مصوبه ایجاد پست برق در اشتهارد و کمالشهر نیز اتخاذ شد.

وی افزود: با حمایت از طرح راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و سی اچ پی(نیروگاه‌های مقیاس کوچک پایه‌گازسوز) سرمایه‌گذاران را به تولید انرژی از این طریق سوق داده‌ایم، که انتظار می‌رود در شهرک‌های صنعتی نیز برای تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی چنین ظرفیت‌هایی ایجاد شود.

استاندار البرز گفت: در سطح کلان کشور نیز برنامه‌ریزی‌هایی جهت افزایش تولید برق با احداث نیروگاه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: یک نیروگاه تجدیدپذیر با استقرار پنل‌های خورشیدی با ظرفیت ۵ مگاوات در حوالی شهرک صنعتی کوثر اشتهارد در حال راه‌اندازی است که تولید انرژی حاصل از آن برای تامین برق مورد نیاز شهرک مذکوراستفاده خواهد شد.

عبداللهی در بخش دیگری به ظرفیت‌های البرز در بخش خدمات و صادرات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سیلوهای البرز ظرفیت ویژه‌ای برای تولید آرد دارد، می‌توانیم گندم را به استان وارد کرده و به تولید آرد، ماکارونی و دیگر تولیدات مرتبط برسیم، سپس این محصولات را صادر کنیم.

وی بر اهمیت برگزاری جلسه‌ای با حضورکارفرمایان کارخانه‌های آردسازی و سیلوداران استان البرز به منظور استفاده از این امکانات برای تبدیل گندم‌های وارداتی به آرد تاکید کرد.

پاسخ دهید