info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

ضرورت افزایش رقم صادرات سالانه البرز به عدد یک میلیارد دلار/ اهمیت حضور صنعتگران در نمایشگاه‌های بین‌المللی آسیای میانه

کد خبر: 29566
تاریخ انتشار: 22 مهر 1402 - 18:21
استاندار البرز تاکید کرد:
استاندار البرز با تاکید بر اهمیت افزایش رقم صادرات سالانه به یک میلیارد دلار گفت: برای حضور موثرتر تولیدکنندگان و صنعتگران البرز در رویدادهای اقتصادی کشورهای آسیای میانه از جمله نمایشگاه‌های بین‌المللی باید هدفمندانه عمل شود.


به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی در یکصدو‌دومین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر اهمیت رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کوثر در زمینه آبرسانی اظهار کرد: باید تا یک ماه آینده عملیات حفاری یک حلقه چاه جانمایی شده برای انتقال آب از ماهدشت به شهرک‌های صنعتی کوثر و امید البرز پیش برده شده و به بهره برداری برسد، از سویی ضروری است که گزارش کاملی از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان در خصوص پروژه انتقال آب اشتهارد از جمله کوثر ارائه شده و این مسئله تا دو هفته آینده تعیین تکلیف شود.

وی در خصوص تعیین تکلیف اسناد ثبتی مجموعه‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کوثر بیان کرد: به عنوان یکی از مصوبات یکصدودومین جلسه شورای گفت‌وگوی استان مقرر شود که به صورت ماهانه گزارشی از روند صدور اسناد مربوطه ارائه شود و حداکثر تا دو ماه صادر شود.

ضرورت رسیدگی به مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در محل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان

استاندار البرز در خصوص ضرورت رسیدگی به مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در محل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان گفت: ضروری است که با حضور مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق، آب و گاز، محیط‌زیست، شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در محل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان حضور یافته و مشکلات زیرساختی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در آنجا را بررسی کنیم.

وی تاکید کرد: از حیث همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌های نوآور، اکنون بعد از استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی جایگاه چهارم از آن البرز است، با تلاش و همکاری بیشتر می‌توانیم به جایگاه دوم کشوری در این خصوص دست یابیم.

عبداللهی در ادامه با اشاره به ضرورت انتقال دفاتر مرکزی گروه‌های بزرگ صنعتی و تولیدی به البرز گفت: با وجود استقرار کارخانه این مجموعه‌ها و از طرفی پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی مرتبط در بحث تامین زیرساخت و دیگر موارد، انتظار می‌رود که درآمدهای حاصل از فعالیت آن‌ها در استان استفاده شود.

وی تاکید کرد: انتقال حداقل ۷۰درصد از درآمدهای حاصل از فعالیت گروه‌های بزرگ تولیدی و صنعتی مستقر در البرز به استان به تبع تاثیر مثبتی در بهتر شدن تراز بانک‌ها، افزایش سقف تسهیلات پرداختی و به تبع آن ارائه خدمات به واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط دارد.

لزوم تامین سوخت ژنراتورهای برق صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی استان

استاندار البرز در خصوص تامین سوخت ژنراتورهای برق صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز گفت: در این مورد نیاز است که در جلساتی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی البرز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، شرکت گاز و مدیران هر یک از شهرک‌های صنعتی استان برای مسائل مرتبط به تامین سوخت ژنراتورهای برق واحدهای تولیدی مستقر در آن شهرک بررسی شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با تدابیر انجام شده، ظرفیت سوخت نیروگاه منتظر قائم فردیس تکمیل است و از این بابت در استان مشکلی وجود ندارد، تمام تلاش ما این است که در روزهای سرد سال با کمبود سوخت به ویژه در بخش صنعت مواجه نشویم.

اهمیت حمایت از حوزه صادرات در راستای عمل به شعار سال ۱۴۰۲

عبداللهی در بخش دیگری با تاکید بر اهمیت حمایت از صادرات در راستای عمل به شعار سال گفت: باید بررسی شود که از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور مهار تورم و رشد تولید در استان چه کارهایی انجام شده و ضروری است تا پایان سال چه اقدامات دیگری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت انجام اقدامات لازم به منظور توسعه صادرات از مبداء به کشورهای همسایه گفت: با توجه به فعالیت کارگروه احصاء موانع و مشکلات صادرات استان در اتاق بازرگانی البرز باید با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو با مدیریت بیشتری در این کارگروه کار کنیم، نیاز است که آمار صحیحی از صادرات استان در اختیار داشته باشیم.

استاندار البرز ادامه داد: نیاز است که تدابیر لازم و برنامه‌های ضروری اتخاذ کنیم تا رقم کنونی صادرات سالانه ۳۵۰ میلیون دلاری استان را به یک میلیارد دلار برسانیم.

وی تاکید کرد: با توجه به میزان صادرات غیرنفتی سالانه کشور باید به گونه‌ای پیش رویم که البرز جایگاه و سهم مناسبی در این بخش داشته باشد.

عبداللهی عنوان کرد: در حال حاضر بخش مهمی از صادرات سبزی و صیفی البرز از طریق بنادر دیگر استان‌ها مانند هرمزگان انجام می‌شود، در این مورد باید موانع سد راه صادرکنندگان حوزه کشاورزی استان مانند تامین سوخت کانتینرها را رفع کنیم تا آمار صادرات این تولیدات جزو عملکرد البرز لحاظ شود.

وی ادامه داد: برای حضور بیشتر و موثرتر تولیدکنندگان و صنعتگران البرز در رویدادهای اقتصادی کشورهای آسیای میانه از جمله نمایشگاه‌های بین‌المللی نیاز است که هدفمندانه عمل کرده و از این ظرفیت‌ها باید برای توسعه صادرات استان بیشتر از گذشته بهره‌مند شویم.

پاسخ دهید