info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

ضرورت هم‌اندیشی و هم‌گرایی به منظور توسعه گردشگری سلامت در البرز

کد خبر: 29573
تاریخ انتشار: 26 مهر 1402 - 19:52
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز بر هم‌اندیشی و همگرایی به منظور توسعه گردشگری سلامت در این استان تاکید کرد.


به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شادی حاضری در چهارمین جلسه کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر با تاکید بر اهمیت توجه به تقویت حوزه گردشگری سلامت در البرز با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در استان بیان کرد: گردشگری سلامت از مدت‌ها قبل در کشور اجرایی شده است و از سه رکن اصلی و مهم آن در حوزه پزشکی، تندرستی و طبیعت درمانی در البرز باید بهره‌برداری مناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: به دلیل حضور پزشکان حاذق و مجرب و خدمات پزشکی مطلوب در ایران و مناسب بودن هزینه‌ها سالانه تعداد زیادی مسافر از کشورهای همسایه برای درمان بیماری‌های خاص و یا انجام اعمال جراحی‌های مختلف به کشورمان سفر می‌کنند که با توجه به مناسب بودن امکانات درمانی در البرز و از سویی جاذبه‌های طبیعی در نقاط مختلف استان از جمله محور کرج-چالوس، اشتهارد و طالقان می‌توانیم به شرایط مطلوب در حوزه گردشگری سلامت دست یابیم.

وی تاکید کرد: البرز به واسطه نزدیکی به پایتخت، دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب و آثار و بناهای تاریخی متعدد ثبت شده جهانی و ملی و مراکز قابل توجه تولید صنایع‌دستی می‌تواند مقصد مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت بهبود ظرفیت‌های اقامتی و تفریحی استان به منظور پذیرش گردشگران خارجی در حوزه سلامت عنوان کرد: در کنار آن با توجه به حضور متخصصان و تولیدکنندگان حوزه صنایع‌دستی در البرز که در رشته‌های مختلف هنری فعالیت دارند، می‌توانیم فرصت بازدید گردشگران سلامت از محل فعالیت‌های کارگاهی و یا نمایشگاهی از تولیدات این هنرمندان در استان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر مسافران زیادی در طول یکسال برای درمان بیماری و استفاده از امکانات البرز در این حوزه به استان سفر می‌کنند، برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم در بحث گردشگری سلامت بر امکانات طبیعی و تاریخی استان متمرکز شویم و برای تامین مکان‌های اقامتی مسافران از پتانسیل‌های استان‌های همجوار از جمله تهران استفاده کنیم‌.

حاضری تاکید کرد: هدف از برگزاری این جلسه با حضور مسئولانی از حوزه گردشگری سلامت استان، هم‌اندیشی، همگرایی و هماهنگی به منظور تدوین راهکار مناسب برای فعالان حوزه مذکور است.

در بخش دیگری رسول کردفلاحت عضو هیات مدیره انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران با تاکید بر اهمیت شکل‌گیری کارگروه و یا کمیته ویژه‌ای در حوزه گردشگری سلامت در البرز و با مشارکت متولیان امر در دولت گفت: در این خصوص نیاز است که با تعامل و همکاری مسئولان دولتی مرتبط در استان این مهم محقق شود تا خروجی جلسات آن به عنوان مصوبه قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: در حوزه بازاریابی دیجیتال مارکتینگ و حضور فعالان بخش گردشگری سلامت در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در این عرصه ضروری است که با همکاری اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی بخش خصوصی با دولت، اقدامات مناسب صورت گیرد.

کردفلاحت با ارائه یک پیشنهاد بیان کرد: طرح جامع گردشگری سلامت استان البرز به عنوان نقشه راه می‌تواند با همکاری اتاق بازرگانی به عنوان متولی بخش خصوصی در استان به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری و اجرایی شود.

در ادامه محمد پناهی دبیر کمیته گردشگری سلامت استان با تاکید بر اهمیت تمرکز بر بازاریابی و برندسازی برای بهبود ظرفیت‌های البرز در حوزه گردشگری سلامت گفت: یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌های موجود منابع انسانی است.

وی ادامه داد: در بخش‌های مختلف مرتبط به حوزه گردشگری سلامت همانند مجموعه‌های اقامتی، مراکز درمانی و یا تفریحی و پذیرایی باید به ظرفیت منابع انسانی به خوبی توجه شود‌.

پناهی با اعلام آمادگی برای صدور مجوزها و ثبت شرکت‌ها و تسهیل دیگر فرآیندهای مرتبط برای فعالان حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد: کویر اشتهارد و یا بوم‌گردی شهر طالقان می‌تواند جاذبه‌های گردشگری مناسب در البرز باشد، در کنار آن می‌توانیم گردشگری خوراک را با رویکرد سلامت محور در استان نهادینه کنیم.

وی گفت: گردشگری سلامت حوزه‌ای تخصصی است و باید افراد با دانش مناسب در این زمینه فعالیت کنند.

دبیر کمیته گردشگری سلامت استان البرز عنوان کرد: انتظار می‌رود که دولت تصدی‌گری‌ها در حوزه گردشگری سلامت را به بخش خصوصی واگذار کند تا در سایه این تصمیم اقدامات مناسبی صورت گیرد.

 

پاسخ دهید