info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

امضاء تفاهم‌نامه همکاری روسای کمیسیون‌های گردشگری البرز، خراسان رضوی، مازندران و گلستان با انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران

کد خبر: 29612
تاریخ انتشار: 7 آبان 1402 - 13:43
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز از امضاء تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون گردشگری ۴ اتاق بازرگانی مازندران، البرز، خراسان رضوی و گلستان با انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران به منظور تقویت زیرساخت‌های این حوزه در کشور خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شادی حاضری در حاشیه برگزاری رویداد گردشگری سبز با محوریت طبیعت درمانی که با حضور روسای کمیسیون‌ گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، مازندران، البرز، خراسان رضوی و گلستان، رئیس و دبیر انجمن علمی طبیعت‌گردی و مسئولانی از دیگر استان‌ها در این حوزه در شهر رامسر برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده از سوی انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران و مشارکت شهرداری، موسسه آموزش عالی رحمان، فرمانداری و شورای شهر رامسر این رویداد در روزهای سوم و چهارم آبان ماه امسال برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد مهم با حضور رئیس و دبیر انجمن طبیعت‌گردی ایران و اساتید و جمعی از فعالان حوزه طبیعت‌گردی کشور گفت: ارائه راهکارهای توسعه گردشگری پایدار با رویکرد طبیعت درمانی و گردشگری سبز از جمله مسائل مهمی بود که در نشست مشترک و هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های گردشگری اتاق ایران و اتاق‌های بازرگانی ۴ استان کشور به آن پرداخته شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز افزود: یکی از رخداد‌های مهم در این رویداد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون‌های گردشگری مازندران، گلستان، البرز و خراسان رضوی با انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران بود.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به گردشگری در حوزه‌ای مانند طبیعت‌گردی که از آن غفلت شده است، گفت: صنعت اکوتوریسم در کشور باید به پویایی لازم دست یابد، بدین منظور ضروری‌ است که از تمامی ظرفیت‌های طبیعی، علمی، آموزشی و فرهنگی در نقاط مختلف کشور برای ارائه خدمات مطلوب و جذب گردشگر خارجی استفاده شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد اتاق بازرگانی البرز با اشاره به محور گفتگوهای انجام شده با روسای کمیسیون‌های گردشگری استان‌های مازندران، گلستان و خراسان رضوی گفت: در رویداد گردشگری سبز علاوه بر امضاء تفاهم‌نامه همکاری در خصوص مشارکت در تهیه برنامه‌های راهبردی حوزه طبیعت‌گردی و تولید محتوا در این زمینه بحث و تبادل نظر شد.

پاسخ دهید