info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تسهیل امور مرتبط به حوزه صادرات با هدف حضور فعالان اقتصادی البرز در رویدادهای بین‌المللی

کد خبر: 29636
تاریخ انتشار: 17 آبان 1402 - 16:47
در حاشیه سفر هیات اقتصادی البرز به نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین ۲۰۲۳ بررسی شد:
در جریان بازدید استاندار و رئیس و اعضاء هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز بر لزوم تسهیل امور مرتبط به حوزه صادرات و همچنین ارائه راهکارهای تشویقی و حمایتی به منظور حضور موثرتر تولیدکنندگان، صنعتگران، بازرگانان و تجار ایرانی در رویدادهای بین‌المللی تاکید شد.


به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، دکتر مجتبی عبداللهی استاندار البرز به همراه هیاتی متشکل از رئیس و اعضاء هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز و جمعی از فعالان بخش خصوصی این استان در ادامه سفر روز چهارشنبه ۱۷ آبان برای بازدید از پاویون‌های تخصصی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین ۲۰۲۳ حضور یافتند.

بخشی از این بازدید به حضور در غرفه‌های نمایشگاه البرز از جمله انجمن صادرکنندگان اختصاص داشت که در این غرفه بخشی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در صنایع دارویی، شیمیایی، پتروشیمی، پلاستیک، دارو، برق و الکترونیک، آرایشی و بهداشتی و گیاهان دارویی در قالب ارائه برخی محصولات، کالانماها و دفترچه‌های اطلاعاتی نمایش داده شده است.

در بخشی دیگر از غرفه‌های نمایشگاهی البرز با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه استان در بخش‌های مختلف از جمله صنایع‌غذایی، پتروشیمی، شیمیایی و پلاستیک و در کنار چرم مصنوعی، سنگ‌های تزئینی و صنایع‌دستی نمونه‌هایی از این تولیدات ارائه شده است.

در جریان بازدید استاندار و هیات اقتصادی البرز از غرفه‌های تولیدات و محصولات این استان در نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای چین ۲۰۲۳ و در کنار آن حضور در پاویون ملی کشورمان در حوزه صنایع مختلف در خصوص مسائل مرتبط به بخش خصوصی و تسهیل امور فعالان این عرصه گفت‌وگو شد.

در ادامه این بازدید که با حضور مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین همراه بود، ضمن بحث و بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی فعالان اقتصادی در ارتباط با تسهیل امور مرتبط به صادرات و همچنین راهکارهای تشویقی و حمایتی به منظور حضور موثرتر تولیدکنندگان، صنعتگران، بازرگانان و تجار ایرانی در رویدادهای بین‌المللی بحث و تبادل نظر شد.

پاسخ دهید