info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تمرکز بر توسعه صادرات البرز با هدف اشتغال‌زایی و ارزآوری برای استان

کد خبر: 29641
تاریخ انتشار: 17 آبان 1402 - 20:02
استاندار البرز مطرح کرد:
استاندار البرز ضمن تاکید بر تلاش مضاعف به منظور رشد صادرات محصولات و توانمندی‌های ویژه البرز گفت: در این راستا فعالیت‌های مرتبط به این حوزه را با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کنیم.



به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبدالهی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از توانمندی‌های تولیدی و صنعتی کشور در ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین در شانگهای بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در اتاق بازرگانی البرز، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان حضور چشم‌گیری در این دوره از رویداد مذکور داشته‌اند.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای انجام شده با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان مختلف استان که در این رویداد بین‌المللی شرکت کرده‌اند، افزود: محور این گفت‌وگو به بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی استان و دریافت نقطه نظرات آنها اختصاص یافت.

استاندار البرز بیان کرد: البرز قطب تولید صنایع‌غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و دیگر پتانسیل‌های صنعتی است و به تبع فعالان حوزه تولید و صنعت این استان می‌توانند نقش مهمی در صادرات کشور ایفا کنند.

وی عنوان کرد: رویدادی که در آن شرکت کرده‌ایم به نام نمایشگاه واردات چین مطرح است و می‌تواند فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار تولیدکنندگان ایرانی از جمله البرز قرار دهد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه البرز می‌تواند در حوزه ارزآوری برای کشور بسیار موثر باشد، افزود: باید موضوعات بخش خصوصی استان حل‌و‌فصل شده و حمایت‌های بیشتری دریافت کنند.

وی تاکید کرد: باید تلاش بیشتری برای صادرات محصولات و توانمندی‌های ویژه البرز داشته باشیم تا در سایه آن به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای استان و به تبع کشور دست یابیم و بدین منظور از فعالیت‌های مرتبط به این حوزه را با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کنیم.

استاندار البرز گفت: با توجه به اهمیت سفر هیات اقتصادی البرز به شانگهای و از سویی دغدغه‌هایی که از سوی فعالان بخش خصوصی استان در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین مطرح شد، به یقین در جلسات آتی کارگروه احصاء و بررسی موانع صادراتی البرز اقدامات موثرتری برای بهبود این فعالیت‌ها و کمک به صنایع تولیدی و صنعتی البرز خواهیم داشت تا در سایه آن به رشد اقتصادی استان کمک شود.

پاسخ دهید