info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

لزوم بهره‌مندی از فناوری نوین شرکت‌های مطرح چینی در حوزه بازیافت نخاله‌های ساختمانی با توجه به نیاز البرز

کد خبر: 29648
تاریخ انتشار: 18 آبان 1402 - 18:10
استاندار البرز مطرح کرد:
استاندار البرز بر لزوم بهره‌مندی از فناوری نوین شرکت‌های مطرح چینی در حوزه بازیافت نخاله‌های ساختمانی با توجه به نیاز استان به پردازش این زباله‌ها تاکید کرد.

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، دکتر مجتبی عبداللهی استاندار و مهندس رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز در حاشیه سفر به شانگهای و بازدید از ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین از مراکز ساماندهی زباله‌های خشک، تر، بیمارستانی و بازیافت نخاله‌های ساختمانی در این کشور دیدن کردند.

دکتر عبداللهی در این بازدید که به منظور مشاهده تکنولوژی‌های روز در سایت‌های مجهز ساماندهی زباله‌ها در چین و آشنایی با تجارب موفق این کشور در بازیافت زباله و استفاده از آن در تولید انرژی برق صورت گرفت، در خصوص بررسی راهکارهای پیشنهادی مدیران کشور چین در این تاسیسات به منظور اجرایی کردن آن در مرکز دفن زباله حلقه‌دره استان البرز گفت‌و‌گو کرد.

استاندار البرز در ادامه اتخاذ تصمیم کارشناسی و اساسی برای ساماندهی زباله‌ها در استان را مهم برشمرد و افزود: ضروری است که هر چه سریع‌تر طی جلسه‌ای نسبت به بررسی راهکارهای موثر به منظور بهره‌برداری مناسب در  مرکز دفن زباله حلقه‌دره برای تولید انرژی اقدام کرده و بر اساس آن طرح‌های مناسبی را اجرایی نمائیم که نمونه داخلی آن در کشور در استان‌های تهران و مازندران نیز وجود دارد.

عبداللهی در ادامه بر لزوم بهره‌مندی از فناوری نوین شرکت‌های مطرح چینی در حوزه بازیافت نخاله‌های ساختمانی با توجه به نیاز استان البرز به پردازش این زباله‌ها تاکید کرد.

در حاشیه این بازدید مهندس پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز نیز با اشاره به سهم مهم صنعت در اقتصاد البرز و ضرورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی استان گفت: یکی از این موارد برنامه‌ریزی برای بازیافت زباله‌های صنعتی و توجه به استانداردهای دفع آن به ویژه در سطح شهرک‌‌های صنعتی استان است.

وی با این توضیح که در استان صنعتی مانند البرز توجه به فاکتورهای محیط‌زیستی در مراحل انتقال، بازیافت و دفع زباله بسیار حائز اهمیت است، گفت: مواردی مانند بهره‌برداری از زباله‌سوزی به منظور راه‌اندازی نیروگاه تولید برق و به تبع آن رفع نیاز صنایع استان در این بخش به پویایی اقتصاد استان منجر می‌شود.

رضایی در ادامه تاکید کرد: در کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان سالانه درآمدزایی بالایی از بازیافت زیاله‌های تولیدی در بخش‌های مختلف از جمله شهری، صنعتی و کشاورزی حاصل  می‌شود و در کشور چین از نزدیک با تکنولوژی‌های مراکز بازیافت و پردازش این طلای کثیف آشنا شدیم که امیدواریم در البرز نیز شاهد اجرای چنین طرح‌های موفقی باشیم.

پاسخ دهید