info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز و کمیسیون بانوان اتاق تعاون استان امضا‌ شد

کد خبر: 29673
تاریخ انتشار: 24 آبان 1402 - 17:49
روسای کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز و کمیسیون بانوان اتاق تعاون استان تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک را امضاء کردند‌.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شادی حاضری در پنجمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در خصوص امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز و کمیسیون بانوان اتاق تعاون استان گفت: موضوع این تفاهم‌نامه در خصوص تصمیم‌گیری و مشارکت در برگزاری رویدادهای آموزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و ارائه خدمات در جهت توانمندسازی فعالان این دو حوزه است.

وی با بیان اینکه همکاری مشترک در برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی و رویدادهای کارآفرینی و شتاب‌دهی از اهداف این تفاهم‌نامه است، گفت: در قالب این همکاری بر تدوین و برگزاری مشترک همایش‌های علمی، دوره‌های تخصصی آموزشی کوتاه مدت و کارگاه‌های دانش‌افزایی متمرکز می‌شویم.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: در قالب تفاهم‌نامه همکاری با اتاق تعاون استان البرز به دنبال استفاده بهینه از ظرفیت‌های نیروی انسانی و متخصص و توانمندی‌های طرفین و در کنار آن ارتقاء سطح دانش و مهارت جامعه هدف در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در استان هستیم.

وی در بخش دیگری به نشستی اشاره کرد که اوایل آبان‌ماه امسال با محوریت برنامه‌ریزی برای همکاری کمیسیون‌‌های گردشگری چند اتاق بازرگانی کشور و انجمن طبیعت‌گردی ایران در شهر رامسر برگزار شد.

حاضری همچنین در بخش دیگری به برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین در شهر گرگان در اواخر آبان‌ماه امسال اشاره کرد و گفت: این رویداد فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی البرز و دیگر استان‌ها است.

وی در ادامه گفت: در بحث حمایت از حضور فعالان حوزه صنایع‌دستی که دارای مجوز فعالیت از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان هستند، نامه‌نگاری‌هایی را با اتاق بازرگانی ایران جهت معرفی این هنرمندان برای حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی داشته‌ایم.

در بخش دیگری از این نشست، نبی‌اله جعفری‌زاده سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با تاکید بر اینکه مجوز برگزاری هرگونه نمایشگاهی در این زمینه تنها باید از سوی معاونت مربوطه صادر شود، افزود: پایبندی به این مهم موجب می‌شود که کارها اصولی و بر اساس برنامه‌ریزی مشخص و مدون برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی انجام شود.

وی در ادامه گفت: فعالیت‌های معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی البرز در سه بخش حمایت از تولید، بازاریابی و آموزش و ترویج تعریف شده که در این موارد اقدامات لازم را اجرایی و دنبال خواهیم کرد، اما برای دستیابی به نتایج بهتر نیاز است که به مواردی مانند بسته‌بندی تولیدات صنایع‌دستی به ویژه در امر صادرات توجه شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی البرز در ادامه از ضرورت توجه شهرداری‌های استان به تعیین معابر شهری و یا بخشی از پارک‌ها و بوستان‌ها به عنوان گذر صنایع‌دستی تاکید کرد که در آن از سازه‌های سنتی و المان‌های شاخص استفاده شود.

وی عنوان کرد: در زمینه آموزش نیز از ظرفیت اتاق بازرگانی البرز به منظور برگزاری دوره‌های تخصصی مهارت‌آموزی رشته‌های صنایع‌دستی ویژه آشنایی فعالان بخش تولید و صنعت با این حوزه استفاده خواهیم کرد.

در این نشست زهرا قدسی رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون استان البرز گفت: باید زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و مشاغل‌خانگی در استان فراهم شود؛ زیرا این فعالیت‌ها برای درآمدزایی و اشتغال بیشتر باید به جامعه معرفی شوند.

وی بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های حضور بازرگانان و فعالان بخش تولید و صنعت استان به منظور سرمایه‌گذاری در برگزاری رویدادهای مرتبط به حوزه صنایع‌دستی و مشاغل‌خانگی به عنوان اقدامات حمایتی در راستای معرفی تولیدات و محصولات آنها و در کنار آن استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای در این حوزه تاکید کرد.

در ادامه نشست ضمن بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات اعضاء، توسط مشاور کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گزارشی از برنامه چشم‌انداز یکساله آن ارائه شد.

در این جلسه همچنین مصوب شد که به صورت پیوسته بازدیدهایی از محل فعالیت کارگاه‌های صنایع‌دستی و مجموعه‌های گردشگری اعضاء این کمیسیون صورت گیرد.

پاسخ دهید