info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در حوزه اشتغال و نقدینگی با اقدامات جهادی ضرورت دارد

کد خبر: 29694
تاریخ انتشار: 4 آذر 1402 - 16:59
فرمانده سپاه استان البرز در جمع نخبگان و اندیشه‌ورزان بسیجی و فعالان بخش خصوصی:
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با تاکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان در این استان بیان کرد: باید با اقدامات جهادی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی البرز در زمینه اشتغال و نقدینگی مرتفع شود.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، سردار علیرضا حیدرنیا در نشست نخبگان، متنفذین، معتمدین و اندیشه‌ورزان بسیجی که همزمان با هفته بسیج و با حضور جمعی از بسیجیان، مدیران و مسئولان سپاه استان و فعالان بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: بسیج یادگار ماندگار امام عظیم‌الشان ما است و نزدیک به ۴۴ سال از عمر این نهاد انقلابی می‌گذرد و اکنون به جایی رسیده که گره‌گشای بسیاری از مشکلات به ظاهر ناگشودنی شده است.

وی با مهم برشمردن حضور بخش قابل توجهی از بسیجیان البرز در جمع نخبگان و اندیشه‌ورزان استان گفت: برای حرکت همزمان با رشد شتابان توسعه و فناوری اطلاعات و تکنولوژی در عرصه‌های مختلف بسیج به شکل‌گیری مجموعه‌ای در این مورد نیاز داشت که به دنبال آن بسیج اقشار و متخصصین شکل گرفت.

وی در ادامه گفت: در گذشته پایگاه‌های محلات بسیج فعال بود اما برای انجام کارهای تخصصی ویژه بیشتر و بر اساس نیاز جامعه تربیت نیروهای بسیجی و متعهد و متخصص در دو بخش دولتی و خصوصی در دستور کار قرار داده شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با تاکید بر لزوم احصاء مسائل و مشکلات در سطح هر منطقه و استان کشور از سوی بسیج اقشار و متخصصین گفت: اولویت ما در البرز حل مسائل استانی است، چون با وجود ظرفیت‌های بالقوه فراوانی که وجود دارد باید از آن بهره‌برداری شود.

وی با تاکید بر مشکلات موجود در واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان در زمینه پساب و یا تامین نقدینگی به منظور واردات مواد‌اولیه و توسعه خط تولید عنوان کرد: باید برای حل این موارد چاره‌اندیشی کنیم.

سردار حیدرنیا در ادامه با اشاره به معضل کم‌ آبی که موجب کاهش حجم سفره‌های زیرزمینی و فرونشت زمین در برخی نقاط استان شده است، افزود: باید در این مورد چاره‌اندیشی شود، چون طبق برخی تحقیقات موجود برابر جمعیت ثابت یک شهرستان ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزارنفری و بدون در نظر گرفتن ولادت‌های در طول ۱۲ ماه، سالانه به جمعیت البرز به دلیل مهاجرپذیری افزوده می‌شود که در نتیجه آن نیاز‌مند توسعه زیرساخت‌های حوزه آب، برق و دیگر موارد هستیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به اقدام و عمل در استان بیان کرد: این رسالت بر عهده نخبگان، متنفذین، معتمدین و اندیشه‌ورزان بسیجی است.

وی با اشاره به بررسی نیازهای جامعه به رفع معضلاتی مانند اشتغال عنوان کرد: در شهرک‌های صنعتی البرز به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم، اما آمار بیکاری استان بالا است و باید با کارهای جهادی برای هدایت نیروهای جویای کار به بخش‌های کارخانه‌ای و تولیدی همت کنیم.

سردار حیدرنیا با اشاره به اهمیت آشنایی هر چه بیشتر مردم با توانمندی‌های اقتصادی استان در قالب جهاد تبیین بیان کرد: باید در قالب تحلیل گفتمان و برگزاری نشست با جامعه نخبگان و اندیشمندان استان با جامعه مشورت‌های لازم را ارائه دهیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با تاکید بر تقویت کشور در همه حوزه‌ها بیان کرد: در حوزه نظامی به بالندگی کافی رسیده‌ایم و باید در زمینه فعالیت‌های اقتصادی نیز به پیشرفت کافی دست یابیم تا از پیچ تاریخی در گردنه این مشکلات عبور کنیم.

برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و تورهای بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی در تعامل اتاق بازرگانی البرز با سپاه و بسیج استان

در ادامه این نشست پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با توجه به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و گرامیداشت این ایام گفت: جایگاه بسیج در عرصه‌های مختلف کشور از جمله فرهنگی، اقتصادی و سازندگی و در راستای نقش‌آفرینی این نهاد انقلابی در تعامل سازنده با فعالان بخش دولتی و خصوصی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تاریخ انتزاع استان البرز از تهران و به دنبال آن شکل‌گیری این تشکل بخش خصوصی گفت: اکنون چهارمین دوره فعالیت اتاق بازرگانی را سپری می‌کنیم و ۱۵ عضو هیات نمایندگان این دوره از فعالان خوشنام اقتصادی استان هستند که ۴ نفر در هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی ایران نیز حضور دارند که به لحاظ پیگیری مسائل و مشکلات بخش خصصوصی استان در سطوح ملی بسیار حائز اهمیت است.

رضایی با توجه به حضور و فعالیت‌ بیش از ۳۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این استان بیان کرد: بخشی از این توانمندی‌ها در فضای نمایشگاهی اتاق بازرگانی البرز و در عرصه ۱۵۰۰ مترمربعی برای بازدید هیات‌های تجاری و مدیران و مسئولان ارگان‌های مختلف استان به نمایش گذاشته شده است که در این قالب بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی محصولات خود را در حوزه‌های مختلف صنایع دارویی، غذایی، کشاورزی، نساجی و پوشاک، قطعات خودرو و چند بخش دیگر ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی در البرز به منظور استفاده از ظرفیت تلاشگران حوزه بسیج در جهت تقویت توانمندی‌های تولیدی و صنعتی استان بیان کرد: این دفتر تخصصی در اواخر سال ۹۹ و با حضور دکتر حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور و جمعی از مسئولان بسیج اتاق بازرگانی ایران و اتاق اصناف مرکز استان البرز رسما آغاز به کار کرد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: در قالب هم‌افزایی با بسیج کشور به دنبال شناسایی ظرفیت‌های مغفول مانده اقتصادی در دو حوزه صنعت و تولید و رفع موانع پیش‌روی فعالان اقتصادی هستیم و با همین رویکرد دفاتر تخصصی بسیج تجار در محل اتاق راه‌اندازی شده است، در راستای دیگر اقدامات مشترک در تابستان سال گذشته میزبان دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی سراسر کشور بودیم.

رضایی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های ویژه‌ استان البرز در حوزه صنایع دارویی، غذایی، قطعات خودرو و محصولات کشاورزی بیان کرد: به موازات توانمندی‌های بخش خصوصی شاهد حضور نخبگان بسیجی در بخش‌های مختلف پزشکی، مهندسی، صنعتی، کشاورزی و سایر رشته‌های تخصصی در کشور هستیم و اتاق بازرگانی البرز این آمادگی را دارد تا در تعامل با بسیج و سپاه استان برای پیشبرد برنامه‌های مشترکی همانند برگزاری دوره‌های آموزشی و یا تورهای بازدید صنعتی ویژه نخبگان و اندیشه‌ورزان بسیجی از ظرفیت‌های تولیدی استان اقدامات لازم را اجرایی کند.

پاسخ دهید