info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند بخش خصوصی البرز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

کد خبر: 29730
تاریخ انتشار: 19 آذر 1402 - 21:12
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری البرز در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی گفت: برای حضور قدرتمند بخش خصوصی البرز در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته سال جاری در تهران برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شادی حاضری در ششمین جلسه کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت توجه به گردشگری سلامت در استان بیان کرد: اخیرا بازدیدی از مجموعه گردشگری سلامت لوتوس در روستای ولیان شهرستان ساوجبلاغ داشتیم که دارای فضای اقامتی مناسبی است، در مجموع با توجه به شرایط آب‌و‌هوایی مطلوب البرز، ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری سلامت در نقاط مختلف آن ایجاد شده است که می‌تواند به جذب گردشگران داخلی و خارجی در استان کمک کند.

وی تاکید کرد: بسترهای مناسبی در حوزه توسعه گردشگری سلامت در روستاهای و شهرهای نقاط هدف در استان فراهم شده که چشمگیر و قابل تحسین است و می‌توان با معرفی بهتر این ظرفیت‌ها، به بهره‌وری بهینه در این حوزه دست یافت.

وی در ادامه گفت: برنامه‌ریزی لازم از سوی کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق البرز به منظور دعوت از هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان برای مشارکت و حضور در یک مرکز دائمی عرضه هنرهای دستی استان در محل یک پاساژ (مرکز خرید) قدیمی در خیابان شهید بهشتی کرج در حال انجام است، چون این مرکز خرید به لحاظ دسترسی به بافت و ابنیه‌های تاریخی شهر و از سویی قرارگیری در هسته مرکزی بازار کرج از حیث جذب گردشگر و مسافر و رونق فروش دارای پتانسیل بالایی است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت ایجاد ساختار مناسب برگزاری نمایشگاه دائمی معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان در نقاط هدف گردشگری افزود: بسیاری از پتانسیل‌های البرز در این بخش‌ها مغفول مانده است و با پرداختن به آن می‌توانیم البرز را از محل گذر مسافران به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

در بخش دیگری از این نشست اعضاء کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز مسائلی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بصری شهری و برون شهری از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی برای معرفی ظرفیت‌های حوزه گردشگری و هنرهای دستی استان تاکید کردند.

پاسخ دهید